اعمال محدودیت های هوشمند / اعلام شرایط ترافیکی و سفر

اعمال محدودیت های هوشمند / اعلام شرایط ترافیکی و سفر

روز جدید : بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت، اجرای طرح محدودیت های هوشمند از اول آذرماه جایگزین محدودیت های قبلی می شود.

بر اساس طرح هوشمند، افراد واکسینه نشده از خدمات عمومی و حمل و نقل عمومی و کارگران واکسینه نشده از کار منع می شوند.

بر اساس این طرح، افرادی که به هر دلیلی واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، تا زمانی که آزمایش PCR 72 ساعته منفی باشد، اجازه سفر ندارند.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مبارزه با فساد کرونا در تهران با اشاره به اجرای طرح هوشمند محدودیت گفت: واکسیناسیون انجام شده و مردم می توانند با ارائه کارت واکسیناسیون از این خدمات بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون طرح قرنطینه هوشمند در سه استان کشور به صورت آزمایشی و آزمایشی در حال اجراست، یادآور شد: با توجه به جمعیت مطلوب واکسینه شده در تهران، می توان در اسرع وقت محدودیت های هوشمند را برنامه ریزی کرد و اجرا و نهادینه سازی پروتکل ها را به طور کامل مد نظر قرار داد. از سوی ستاد ملی ولیعهد در تهران اعلام شد.

زالی با اشاره به هماهنگی های بین بخشی گفت: مقدمات در ادارات، آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی مختلف استان تهران با همکاری نیروی انتظامی و اصناف در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم ظرفیت واکسیناسیون را در تهران تکمیل کنیم.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: اجرای طرح قرنطینه هوشمند به این معناست که بتوانیم محدودیت‌های تاج را به صورت کاملا هوشمند و هدفمند طراحی کنیم تا مردم بتوانند ضمن نظارت بر آن، کارهای عادی تجاری، خدماتی و غیرنظامی خود را انجام دهند.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت در رابطه با اجرای طرح محدودیت های هوشمند در کشور گفت: مدیریت هوشمند محدودیت ها یعنی. این محدودیت ها فقط برای افرادی اعمال می شود که از روش های بهداشتی و واکسیناسیون پیروی نمی کنند.”

وی افزود: در دولت هوشمند قبلی فعالیت ها به رنگ شهرها بستگی داشت، اما در این راستا تصور ما این است که شرایط کل کشور قرمز است و در این شرایط قرمز می توان با رعایت بهداشت هر پنج گروه حرفه ای را به کار گرفت. روش ها و روش های واکسیناسیون.

معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در تردد بین حوزه ای مالکان خودروهایی که 2 دوز واکسن تزریق کرده باشند جریمه نمی شوند.

وی در تشریح نحوه دریافت کارت دیجیتالی واکسیناسیون گفت: به دلیل اینکه طرح بر اساس سیستم ها و نرم افزارهای مختلف است و ممکن است برخی افراد گوشی هوشمند یا حتی خط تلفن همراه نداشته باشند، این افراد می توانند از کارت واکسیناسیون استفاده کنند.

فرهادی افزود: سایر افراد با استناد به سامانه وزارت بهداشت، کارت دیجیتالی واکسیناسیون خود را دریافت کنند که هم می توانند تصویر را چاپ کنند و هم در گوشی خود ذخیره کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت درباره اصناف نیز گفت: پنج الزام در این زمینه تدوین شده است که اولی آنها کارکنان دولت و سپس واحدهای صنفی و صنعتی، کارگاه ها، تجاری، آموزشی هستند. واحدها و واحدها مربوط به مناسبت ها و در نهایت تردد بین حوزه ای خواهد بود.

فرهادی افزود: اصناف نیز به دو دسته تقسیم می شوند که یک گروه دو طرفه هستند یعنی علاوه بر کارمند مشتری هم دارند مانند رستوران، پذیرایی، نانوایی و … که هر دو گروه یعنی. هم کارمندان و هم مشتریان باید واکسینه شوند. دومی فشاری است که همه کارکنان باید در برابر آن واکسینه شوند.

اجرای طرح محدودیت هوشمند در حالی که گفته می شود از اول آذر 1400 در کشور کلید خورده است، مسئولان اعلام کردند با توجه به اینکه همه دستگاه ها به سیستم هوشمند قرنطینه متصل نیستند، اجرای این طرح به تدریج تکمیل می شود. هنوز.

دیدگاهتان را بنویسید