اغتشاشات اخیر دشمن همه عیوب را فعال کرده است/ تهدیدات انقلاب اسلامی هویتی و درست و نادرست است.


ساعت: 13:18
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920414

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره اتفاقات اخیر گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر تمام نقاط ضعف را فعال کرد و با تمام توان وارد میدان شد و از تمام تجربیات خود استفاده کرد. بدون تجربه قبلی، ما در برابر تهدیدات همزمان و مداوم ناکافی خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره جدید دانشکده فرماندهی و ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (دافوس) ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) (علیه السلام) فرمودند: در آستانه سالروز شهادت سردار رشید و اسوه، مدافع جاوید انقلاب اسلامی و ستاره تابناک صفر ایثار و ایمان و جهاد، حاج قاسم سلیمانی هستیم و تقدیم می کنیم. شهادتش تسلیت باد

سردار سلامی ادامه داد: به مرور زمان در جریان حوادث و ماجراهای چهار دهه اخیر در مسیر رشد و تکامل تفکر دفاعی، اندیشه های نظامی و همچنین توسعه ابزارهای نظامی در سطح جهانی بوده ایم. .

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: یکی از امتیازات سپاه این است که در هر مقطع زمانی با پیشرفته ترین، مدرن ترین، قدرتمندترین و پیچیده ترین دشمنان و پیشرفته ترین تجهیزات و ادوات نظامی مقابله کرده است.

وی با بیان اینکه چندین عنصر یک کشور را قوی می کند، گفت: هر کشور و هر ملتی به عظمت اعتقادات، ایمان، اعتقادات و اندیشه های رهبر خود می رسد، زیرا رهبری عنصری است چند برابری و دارای روحیه الهام بخش و منش توسعه ای است. سالک اراده، اندیشه، آرمان و باوری است که در ذهن و روح جامعه عمل می کند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این جغرافیا و این موقعیت جغرافیایی در ابعاد سیاسی قبل از انقلاب نیز یکسان بود، اما آنچه تغییر کرد، رهبری نظام بود که از رهبری وابسته و دست نشانده و بخشی از شطرنج سیاسی غرب به یک رهبری تبدیل شد. رهبر معنوی، سیستم والایی، قدرتمند، رانده شده با طیف گسترده ای از اندیشه. همین تغییر رهبری، ایران را از یک کشور عقب مانده و تحقیر شده در گورستان جاهلیت مدرن به ایرانی آزاد، مستقل و اسلامی تبدیل کرد و ایران ضعیف به ایران قدرتمند تبدیل شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: فرمانده در نظام اسلامی رهبر است زیرا توانایی نفوذ در دلها را دارد و نه تنها دستور می دهد بلکه الگوهای رفتاری، اخلاقی و اعتقادی زیردستان را نیز صادر می کند.

وی بیان کرد: آنچه در دانشکده نرگس آموزش داده می شود و پرورش می یابد هنر فرماندهی است یعنی اینکه استعدادها در یک فرمانده چگونه شکوفا می شود و قدرت رهبری در یک فرمانده خود را نشان می دهد.

سردار سلامی رهبری را موهبت الهی می داند و می گوید: این به خاطر این است که ملت بدون رهبر راه را گم می کند. اگر می خواهیم گم نشویم باید به ستاره ای که مظهر نور همه شهداست اقتدا کنیم.

فرمانده کل سپاه اعلام کرد: برای قدرتمند شدن کشور، علاوه بر رهبری بزرگ، به مکتب بزرگ نیز نیاز است. امروز ما با الهام از ارزش های این مکتب که در راه جهاد و شهادت است ایستاده ایم. چون ما وابسته به مکتب عاشورا هستیم. مکتبی که به کرامت و آزادی و آزادی انسان می اندیشد و این مکتب مردم را می سازد.

وی گفت: آنچه در میدان حراست مقدس دیدیم همه رمزگشایی از بن بست ها بود. دشمن هرگز به او یاد نمی دهد که چگونه دشمن خود را شکست دهد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: ما فرماندهانی می خواهیم که به جای علم آموزی، علم تولید کنند و قدرت تولید کنند که پیچیدگی دشمن را ساده کنند. انتظار صداقت از دشمن سادگی؛ دشمن را نباید ساده گرفت.

فرمانده کل سپاه به یکی دیگر از عناصر تشکیل دهنده دولت مقتدر اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ از دیگر عناصر لازم برای داشتن یک کشور مقتدر است. وقتی ملتی بزرگ باشد می تواند از صحنه های سخت بزرگ عبور کند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: قدرت های بزرگ کمتر فکر می کنند و از مزیت قدرت استفاده می کنند اما مومنان به دلیل پایداری از ایمان استفاده می کنند.

وی دشمن بزرگ را از دیگر ارکان دولت قوی می داند و می افزاید: دشمن بزرگ نیز لازمه داشتن کشور قوی است که ما بیشتر به آن توجه داریم. تجربه ما در همه صحنه ها با قدرت های بزرگ روبرو شده است و شما دیگر از جنگ با آمریکا نمی ترسید.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: بر اساس آیه ای از سوره نساء، دشمن از شما می خواهد که تجهیزات و قدرت خود را نادیده بگیرید و سپس شما را شکست دهید.

سردار سلامی گفت: امروز جنگ ها شکل گرفته است. جنگ سایبری، جنگ بیولوژیک، جنگ نرم و جنگ شناختی از جمله جنگ هایی هستند که وجود دارند. وقتی از جنگ، تکنیک و تاکتیک صحبت می کنیم، دانش جنگ های آینده باید در دانشگاه ها تدریس شود.

وی افزود: ما جنگ های نیابتی، جنگ اطلاعاتی و جنگ سایبری داشته ایم و گاهی جنگ های نظامی داریم و در واقع انواع جنگ ها را پشت سر گذاشته ایم و همین باعث قوی شدن ما شده است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: جنگ های تحمیلی برای ما سازنده است و ما را آماده می کند.

سرلشکر سلامی به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن تمام نقاط ضعف را فعال کرد و با تمام توان به میدان آمد و از همه تجربیات استفاده کرد. بدون تجربه قبلی، ما در برابر تهدیدات همزمان و مداوم ناکافی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تهدیدات انقلاب اسلامی هویتی، درست و نادرست است و تا پیروزی قابل حل نیست. ما دائماً با دشمنی و نزاع مواجه هستیم و ممکن است بعد از حوادث اخیر مشکل دیگری پیش بیاید. در حوادث اخیر دشمن تمام نیروها و واحدهای خود را که با تمام قوا آموزش داده بود وارد میدان کرد، اما شکست سختی متحمل شد.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز آتش تفرقه بر جان دشمنان افتاده است و با یکدیگر بداخلاقی می کنند. شکست خوردند و عصبی هستند.

سرلشکر سلامی گفت: دشمن در واشنگتن و نیویورک رئیس جمهور ایران را انتخاب می کند و می گوید رئیس جمهوری دمکراتیک ایران است. این مضحک به نظر می رسد. بنابراین تضاد و تاریخ نگاری مهم است. تاریخ صد ساله مداخلات آمریکا و انگلیس در ایران را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید