افتتاحیه کتب تفسیر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854691

در آیینی و همزمان با دهه کرامت در مشهد اجرا شد:

همزمان با ایام دهه کرامت و در جوار حرم رضوی، چهار عنوان کتاب همراه با تفسیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر سوره‌های حمد، بکاره، حشر و جمعه نازل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این مراسم که جمعی از مسئولان قرآنی و جمعی از طلاب حضور داشتند، جلسات تفسیر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین محسن کرآتی، گفت: آن را با شرایط امروز تطبیق دهید. ایشان می فرمایند: آیه دوم این سوره مبارکه ظاهراً در سیزدهم آبان نازل شده است و می فرماید: ولی به نحوی باور نکردند. ترس آنها را فرا گرفت و با دستان خود همه رکوردها را شکستند. عبرت بگیرید و گویا این آیه برای این روز آمده است.

حجت الاسلام کراتی ادامه داد: متأسفانه کارهایی که با قرآن انجام می دهیم مقدس و زینتی شده است. در انتخاب همسر، تربیت فرزند، انتخاب شغل، شهرسازی و همه شئون زندگی نیز باید به قرآن گرا باشیم. ما در قرآن تبلیغ حضوری داریم اما سازمان های فرهنگی و تبلیغی ما آن را فراموش کرده اند. برای امروز باید قرآن را جدی بگیریم و از آن درس بگیریم.


در ابتدای این مراسم حجت الاسلام صابری مدیر انتشارات انقلاب اسلامی به بیان تاریخچه جلسات تفسیری حضرت آیت الله خامنه ای در سال های قبل از پیروزی انقلاب مشهد و استقبال چشمگیر مردم با وجود موانع ساواک و تعطیلی آن پرداخت. برخی از این جلسات وی با انتشار کتب تفسیری معظم له در سوره های برائت، محاکمات و اختلافات، گفت: انشالله در آینده نزدیک کتاب های تفسیر رهبر معظم انقلاب از سوره های مالک، طلاق، صف و منافقین نیز منتشر خواهد شد. منتشر شده توسط انتشارات انقلاب اسلامی.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام فرزانه; دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و از طلاب پیش از انقلاب رهبر معظم انقلاب در سخنانی کوتاه گفت: به همراه شهید کامیاب از حضرت آقا خواستیم دروس اخلاق را تدریس کنند. حجت الاسلام فرزانه افزود: جلسات تفسیر حضرت آقا چهار، شش نفر شروع شد اما به دلیل کثرت دانش آموزان، مکان به مدارس بزرگتر منتقل شد.

وی افزود: جلسات نظرات ایشان ویژگی های متفاوتی داشت. همانطور که احساس کردیم فرهنگ قرآن در اختیار اوست».

در پایان این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی مدیر حوزه های علمیه خراسان رضوی و حجت الاسلام والمسلمین استاندار خراسان و جمعی از مسئولان فرهنگی چهار کتاب تفسیر رهبر معظم انقلاب قرائت کردند. از جمله تفسیر سوزرنی. “، جمعه “و” باکارا “نازل شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید