افتتاح اولین مرکز لجستیک و بارگیری و تخلیه در قزاقستان در منطقه ویژه اقتصادی ساراس


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840253

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام کرد؛

برامند گفت: در حال راه اندازی اولین مرکز مشترک تجاری و لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با قزاقستان هستیم که خدمات تخلیه، بارگیری و لجستیکی را به فعالان اقتصادی و صاحبان کالا ارائه می دهد و ابزاری برای تجارت و توسعه هدف خواهد بود. بازار. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا برهمند، رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفت و گو با صبح توس، از برگزاری نشست مشترک با رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان در مشهد و برنامه ریزی برای راه اندازی اولین لجستیک و تخلیه بار قزاقستان خبر داد. و مرکز بار کرد: این طرح بیشتر در زمینه لجستیک، ریلی و زنجیره تامین، توسعه بازار، تنوع محصول و بازارهای هدف است که در هر صورت با موقعیت جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس همخوانی دارد، این سیاست را انجام دادیم.

وی گفت: نکته مهم این است که الزامات ایجاد شده با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان و اتاق بازرگانی در قالب هم اندیشی و تبادل نظر برنامه ریزی و دسته بندی شده است که باید اعمال و اجرا کنیم.

برهمن افزود: موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان دروازه ورود به یک منطقه مهم CIS می تواند در ارتقای شاخص های ترانزیتی و افزایش صادرات به این مناطق به ویژه در قزاقستان مهم و موثر باشد.

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس با تاکید بر اهمیت بازار قزاقستان و جایگاه آن در منطقه آسیای میانه گفت: قزاقستان نقش تعیین کننده ای در سیاست های اجرایی ما دارد و برنامه ریزی ما در این زمینه حضور پررنگ و تقویت همکاری ها است. با تجار و سرمایه گذاران قزاق.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گشایش در فعالیت های اقتصادی به ویژه تلاش برای افزایش سهم ضمانت صادرات با کمک بخش خصوصی، افزود: در شرایط فعلی اقتصادی اقدامات دیگری از جمله برنامه ریزی برای اولین بار را دنبال می کنیم. . انتقال به آسیای میانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و ایجاد مشوق های ویژه برای این سرمایه گذاران با هماهنگی اتاق مشترک ایران و قزاقستان.

ما در حال راه اندازی اولین مرکز مشترک تجاری و لجستیکی منطقه ویژه سرخس با قزاقستان هستیم که خدمات تخلیه، باربری و لجستیکی را به فعالان اقتصادی و صاحبان کالا ارائه می دهد و ابزاری برای تجارت و توسعه بازار هدف خواهد بود. گفت برهمند.

ساراس رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی با بیان اینکه شاهد افزایش تقریبا 7 تا 8 برابری پتانسیل اوراسیا هستیم، ابراز امیدواری کرد سال آینده سکوی مناسب چند هکتاری را در سایت راه آهن تحویل دهیم. به سرمایه گذاران قزاقستانی بازار معاملات اقتصادی.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لازم بر اساس نیاز فعالان اقتصادی ایجاد شود، به سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه اشاره کرد و گفت: با اجرای معاهده اوراسیا به بازار 2 تا 20 دسترسی خواهیم داشت. 3 میلیارد دلار در سال آینده ظرفیت سرمایه گذاری سرخس به 500 میلیون دلار می رسد و به همین دلیل باید از هم اکنون برای رفع موانع و تقویت زیرساخت ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید