افتتاح مدرسه ویژه اتباع خارجی در اقبالیه / دانش آموزان برای حضور در کلاس ها گروه بندی می شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقی سیاهکالی مرادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای افتتاح مدارس در هفته آینده گفت: در شرایط فعلی با تاج تمام مدارس روستایی زیر 15 دانش آموز به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: مدارس شهری با ظرفیت 150 دانش آموز با فاصله اجتماعی باز هستند و مدارس پرجمعیت شهری با کمتر از 40 دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی به دو گروه الف و ب تقسیم می شوند و دانش آموزان هر کدام به مدرسه می روند. روز دیگر. «رفت؛ آنها نیز به سه گروه بالای 40 نفر تقسیم شدند.



سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کارگاه های هنرستان های استان قزوین نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی فعالیت خواهند کرد. همچنین ورزشگاه های استان با 50 درصد ظرفیت بازگشایی می شود.

وی گفت: مهدکودک هایی که در هفته های اخیر به دلیل بیماری عروق کرونر با ظرفیت 30 درصد مجاز به فعالیت شده اند به 50 درصد افزایش می یابد.

فعالیت مهدکودک در استان قزوین تا 50 درصد ظرفیت

سیاهکالی مرادی گفت: مدارس انحصاری و آزاد و موسسات آموزشی تا 30 درصد ظرفیت و پیش دبستانی ها با 50 درصد ظرفیت باز هستند.

این مقام گفت: «در هفته‌های اخیر، با توجه به وضعیت تاج، دفاتر دو سوم پرسنل و یک سوم از راه دور کار می‌کنند. اما با تصمیم ستاد استان در خصوص تاج و کاهش بروز تاج از روز شنبه فعالیت کلیه کارکنان ادارات آموزشی شخصی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت عروق کرونر کاسوین در هفته های اخیر قرمز رنگ بوده که با کاهش شیب عروق کرونر و کاهش تعداد بیماران سرپایی، این بیماری به رنگ نارنجی در آمده است.

این مسئول درباره میزان واکسیناسیون کرونا در بین دانش آموزان استان سرخ گفت: بیش از 99 درصد دانش آموزان و همکاران فرهنگی استان در مرحله اول و دوم واکسینه شدند. اما آمار در مرحله سوم کمتر است که با توجه به اهمیت تکمیل مراحل واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری، افراد به انجام آن تشویق می شوند.

واکسیناسیون بیش از 99 درصد دانش آموزان قزوینی


وی همچنین از افتتاح دبستان 12 کلاسه پیامبر اعظم (ص) اقبالیه خبر داد و گفت: امروز این مدرسه با حضور مسئولان استانی به منظور ارائه خدمات آموزشی با کیفیت به دانش آموزان افغانستانی و افغانستانی به بهره برداری رسید.

سیاهکالی مرادی گفت: برای ساخت مدرسه رسول اکرم (ص) اقبالیه 9 میلیارد تومان هزینه شد که 2.5 میلیارد تومان از طریق کمیساریای عالی و مابقی از محل اعتبارات دولتی تامین شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به حضور دانش آموزان افغانستانی و افغانستانی در شهر اقبالیه، مدرسه دخترانه پیامبر اعظم (ص) در دو شیفت ساخته شد و 450 تا 500 دانش آموز را تحت پوشش قرار خواهد داد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: در جلسه هفته آینده ستاد تاج در خصوص برنامه های اعیاد و ستاد اسکان در آموزش و پرورش تصمیم گیری خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید