افتتاح پارک ویژه معلولان و سالمندان توسط بنیاد 15 خرداد


ساعت: 09:09
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906006

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از راه اندازی پارک ویژه معلولان و سالمندان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا علیان که در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین بنیاد کرداد 15، موسسه دانش برکت و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با موضوع عناصر توانبخشی دانش بنیان در سلامت اجتماعی صحبت می کرد، گفت: سال و در قالب طرح «جنبش مثبت 3» » بنیاد 15 خرداد زمینه مناسب سازی 10000 منزل مسکونی برای افراد دارای معلولیت را فراهم می کند.

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد با اشاره به اجرای موفقیت آمیز کمپین ملی «جنبش مثبت 1» در سال گذشته گفت: 3 هزار و 600 ویلچر به کودکان و نوجوانان زیر 14 سال در سراسر کشور اهدا شد.

علیان با اشاره به راه اندازی کمپین حرکت مثبت 2 با ارسال تجهیزات توانبخشی به مناطق محروم سراسر کشور گفت: امسال با تنوع بخشی به این اقلام و با خرید 10 هزار نوع تجهیزات توانبخشی با کیفیت از جمله کالسکه معلولان، عصا و تشک های موجدار. ، واکر و دیگران به ارزش 100 میلیارد ریال کمپین دوم را به پایان رسانده ایم و در تلاش هستیم در سال های آتی در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت های ویژه بنیاد 15 خرداد در حوزه سلامت اجتماعی از نظارت هفتگی بر این برنامه ها خبر داد و گفت: تجهیز مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار، اعطای وام به زوج های نابارور، ایجاد پارک ویژه معلولان و سالمندان. مردم، ارتقای امنیت غذایی مادران باردار و شیرده، غربالگری و استعدادیابی ورزش جوانان، غربالگری پوسیدگی، یارانه کاشت حلزون شنوایی، غربالگری بینایی و یارانه عینک در مناطق کم درآمد از جمله برنامه های ما در این زمینه است که امیدواریم برای افراد جامعه مفید واقع شود. جامعه هدف

در ادامه این مراسم مشاور توانبخشی بنیاد 15 خرداد ضمن تشریح فعالیت های انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رسیدگی به معلولان تنها بر عهده سازمان اجتماعی نیست. و همه نهادهای انقلابی باید شروع به کار کنند.

علی محمودنژاد با اشاره به مشکلات پیش روی افراد دارای معلولیت در خانه و جامعه تصریح کرد: حمایت از معلولان نباید به تهیه ویلچر و عصا محدود شود. معلولان و توانخواهان نیازهای دیگری دارند که چندان به آنها توجه نمی شود. به عنوان مثال سرویس بهداشتی اکثر خانه ها برای افراد دارای معلولیت قابل استفاده نیست و من در فاز بعدی این طرح پیشنهاد می کنم که خانه معلولان مناسب سازی شود.

لازم به ذکر است، تقدیر از خانواده شهید ابراهیم هادی، معلولان مدال آور و همکاران اجتماعی بنیاد 15 خرداد در حوزه سلامت اجتماعی و بزرگداشت شهید سید مصطفی خمینی از دیگر برنامه ها بود. از این مراسم

دیدگاهتان را بنویسید