افتخارات هر ملتی بخشی از منابع قدرت و ثروت آن ملت است/ هنر می تواند به ماندگاری حافظه تاریخی یک ملت کمک کند.


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917352

عضو شورای تشخیص استعدادها با بیان اینکه افتخارات هر ملتی جزء منابع قدرت و ثروت آن ملت است، گفت: نقطه مقابل ایشان تلاش برای حفظ حافظه تاریخی و افتخارات ملت است. به همان اندازه که دشمنان سعی می کنند برخی از منابع شما را در قالب سخت افزار مورد حمله قرار دهند و دستکاری کنند، به همان اندازه در نرم افزار تلاش می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه قانون هنر و رسانه جنگل در آرامگاه میرزا کوچوک جنگلی با اشاره به تلاش دشمنان برای سرپوش گذاشتن بر هویت و تاریخ ملت، اظهار داشت: درست مانند خاطره. انسان نقش مهمی در تأثیرگذاری بر آن دارد اگر جامعه به فراموشی تاریخی بیفتد هویت و تأثیر خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل بزرگداشت میرزا کوچاه خان بسیار ارزشمند است. امروز دشمنان تلاش می کنند که یک ملت هویت و ارتباط خود را با گذشته از دست بدهد. زیرا دقیقاً در چنین شرایطی است که می تواند یک ملت را از نفوذ سلب کند.

وی در ادامه افتخارات هر ملتی را جزء منابع قدرت و ثروت آن ملت عنوان کرد و افزود: نقطه مقابل ایشان تلاش برای حفظ حافظه تاریخی و افتخارات ملت است. به همان اندازه که دشمنان سعی می کنند برخی از منابع شما را در قالب سخت افزار مورد حمله قرار دهند و دستکاری کنند، به همان اندازه در نرم افزار تلاش می کنند. یکی از مصادیق کفر، کتمان حقیقت و منبع حیات از مردم است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام میرزا کوچک خان را شناخت تاریخ و دشمنان خواند و اظهار داشت: آنجاست که استقامت، مقاومت و پیشرفت را می شناسید. امروز حیات میرزا کوچک خان داستان دشمنی ریشه‌دار دشمنان از طرح تجزیه کشور و غارت ملت تا آزادی‌خواهی را روایت می‌کند. دشمنی که برای هدف قرار دادن آزادی خواهان و آزادی خواهان یک ملت دست به کار شده، نمی تواند شعار آزادی بدهد.


جلیلی همچنین گفت: میرزا کوچک خان در زمانی قیام کرد و آرمان و ایمان نشان داد که قدرت های زمانه در نقاط مختلف جهان از جمله ایران قدرت مایشه محسوب می شد. در زمان شهادت میرزا کوچک خان، برخی با توهم فکر می کردند که این نهضت تمام شده است، اما بذری که میرزا کوچک خان صد سال پیش با شهادت خود کاشت، با انقلاب اسلامی رشد کرد و امروز نهال آن به میوه ای قوی تبدیل شده است. درختی که کل تمدن قدرت های استعماری را به چالش می کشد. مردم ما نگذاشتند این بذر خفه شود. آن دانه را نگه داشت و با جوانی به آن آب داد تا آن نهال شکل گرفت و رشد کرد. امروز نهضتی در حال شکل گیری است که نه تنها در این سرزمین بلکه در حال تکثیر است و الهام بخش شده است.

وی افزود: علیرغم همه اختلافاتی که در آن زمان قدرت های خارجی داشتند، اما در مقطعی حاضر به اقدام علیه میرزا کوچاه خان شدند. زیرا آنها می دانستند که این بذر تمدن جدیدی است که اگر کاشته شود بسیاری از منافع آنها به خطر می افتد.

جلیلی در پایان با قدردانی از کار بزرگ هنر و جنگل رسانه احدوارا گفت: ظهور هنر به مدد تاریخ می تواند به ماندگاری حافظه تاریخی یک ملت کمک کند. کار بزرگی که از زبان علم و هنر با آثار بدیع انجام داده اید می تواند به حفظ خاطره جامعه و ادامه این حرکت و معرفی این خاطره کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید