افتخار رهبر انقلاب به حضور جوانان در مراسم مذهبی/ لزوم هشدار نسبت به رشوه گیری و رشوه گیری


ساعت: 21:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889425

آیت الله مصطفی علما گفت: مقام معظم رهبری به حضور جوانان در مراسم اعتکاف، حضور آنان در مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعا و… افتخار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و اظهار داشت: بزرگترین مشکل در اسلام و فطرت انسان، مسئله هدایتی است که خداوند به خود داده است و تنها پیامبران هستند. آنها راه خدا را دنبال کردند.

وی افزود: 124 هزار پیامبر از خود چیزی نداشتند، بلکه تحت هدایت خداوند بودند. در واقع خداوند هدایت را گرفته تا مردم در آن دخالت نکنند. بنابراین در اسلام هیچ مبنایی بالاتر از مسئله هدایت وجود ندارد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) تحت عنوان «ان الحسین مصباح الهادی و سفینه النجاء» تصریح می کند: پیامبر اکرم (ص) نیز برای هدایت مردم است. و حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) نیز برای هدف قرار دادن صراط مستقیماً قربانی شدند.

آیت الله علما با بیان اینکه مسئله امام حسین (ع) از ابتدا تا انتها با مسئله دین و هدایت منطبق است، خاطرنشان کردند: اساس قیام حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) دین و هدایت است و البته. تمام خطبه ها و تلاوت های امام حسین (ع) الف) و اعضای خانواده آنان در روز عاشورا در جهت ارشاد مردم بودند.

وی افزود: با توجه به شرایط زمانه، روایات شرعی از حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) نداریم و یا تعداد آن ها بسیار کم است، اما از زمان هجرت به مکه و از مکه به کربلا، روایات شرعی از حضرت سیدالشهدا علیه السلام نداریم. اصرار داشت اسلام را به همه معرفی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به بیان امام رضا(ع) مبنی بر اینکه امام حجت اسلام و رفاه مسلمین در دست امام است، گفت: ائمه عطار(ع) توکل می کنند. بر وحی از طریق پیامبر(ص) و وحی نیز در دست خداوند است.

آیت الله علما تصریح می کند: خطبه های حضرت سیدالشهد(علیه السلام)، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و تلاوت حضرت ابافضل العباس(ع) جهت ارشاد بوده است.

وی اذعان داشت: یکی از اهداف امام حسین(ع) با در نظر گرفتن حیله گری معاویه، خنثی کردن توطئه های معاویه بود که به نام دین انجام می داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امام حسین(ع) همه اقدامات معاویه را افشا کرد، خاطرنشان کرد: افشاگری مانع از تکمیل کار افراد حیله گر می شود.

آیت الله علما با اشاره به ترفندهای پهلوی اذعان داشتند: شاه نیز قرآن را چاپ کرد، به مکه رفت و امام رضا(ع) را زیارت کرد و پدرش نیز در آغاز حکومت خود برای سیدالشهدا(ع) عزاداری کرد، اما پس از تثبیت مواضع خود در برابر عزاداران و روحانیون ایستادند.

وی افزود: معاویه رسول خدا (ص) را سلطنت و شاهنشاهی کرد، بر همین اساس حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) در برابر او ایستاد و فرمود: «من برای احیای سنت اجدادم قیام کرده ام».


همه ما موظفیم که دین را تبیین کنیم

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت تبیین دین گفت: امروزه مسیحیان و یهودیان درباره حضرت سیدالشهدا(ع) کتاب نوشته اند، پس دین مبین اسلام زنده است و البته همه ما از جمله نخبگان و بزرگان باید دست به دست هم دهند و این وظیفه ماست که به روشی که دین را توضیح می دهیم عمل کنیم.

آیت الله علما با بیان اینکه حضرت سیدالشهداء(ع) درس مقاومت و استقامت را به ما داده است، اذعان داشتند: تاریخ حادثه دیگری مانند کربلا نمی شناسد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در تبیین دین وظیفه داریم، افزود: باید از امام حسین (ع) نحوه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بیاموزیم چرا که موارد زیادی مانند رشوه گرفتن، رشوه گرفتن و … وجود دارد. E.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) به گونه ای حرکت کردند که به همه امور جامعیت دادند و امر به معروف و نهی از منکر کردند.

آیت الله علما با بیان اینکه از ظهور تا ظهور امام زمان (عج) صحبت از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است، فرمودند. این باید توضیح داده شود.

وی افزود: امروز به برکت خداوند متعال می توانیم تزریق کننده فکر به دنیا باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تبیین معنای عزاداری برای امام حسین (ع)، اذعان داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) ذخیره است و در این زمینه بصیرت داشتن. مهم است.

آیت الله علما می فرمایند: امام صادق (علیه السلام) بصیرت عباس (علیه السلام) را دلیل تمایز او دانسته است.


حساسیت ائمه انقلاب به تربیت جوانان

وی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل اظهار داشت: ائمه انقلاب نسبت به دانشگاه و تربیت جوانان حساسیت زیادی داشتند به همین دلیل در اول. سال انقلاب که دانشگاه ها تعطیل شد مقام معظم رهبری بر تحصیل جوانان و همچنین به دستور امام راحل جهاد دانشگاهی تشکیل شد و در نتیجه امروز هم جوانان و همه مسئولین دانشگاه در این زمینه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سخنان اعتراض آمیز هابیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پرتاب ماهواره هیام و علت آن خاطرنشان کرد: باید در مقابل دشمنان هوشیار باشیم.

آیت الله علما تصریح کرد: مقام معظم رهبری به حضور جوانان در مراسم اعتکاف، حضور آنها در مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعا و… افتخار می کنند و این نشان می دهد که دین همچنان پابرجاست و باید آن را تبیین کرد.


تبیین دین سید حسن نصرالله متأثر از عاشورا بود

وی با گرامیداشت 23 مرداد به عنوان سالروز مقاومت و ایستادگی افزود: امام حسین (ع) مقاومت و ایستادگی را به ما آموخت و در این راستا تبیین دین توسط سید حسن نصرالله نیز تحت تأثیر عاشورا قرار گرفت به گونه ای که نیروهای مقاومت. در جنگ 33 روزه اسرائیل به اشتباه افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: آزادگان پشتوانه انقلاب هستند که در خدمت دین مبین اسلام هستند.

آیت الله علما با گرامیداشت یاد و خاطره شهید اشرفی اصفهانی، امام جمعه مقتول و آیت الله عراق اظهار داشت: همه این بستگان در نماز جمعه موضع گرفتند و به اسلام خدمت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید