افرادی که غذا نمی خورند مطالعه کنند

افرادی که غذا نمی خورند مطالعه کنند

روز جدید : جویدن غذا ممکن است کار ساده ای به نظر برسد اما تاثیرات زیادی بر عملکرد بدن دارد زیرا مواد مغذی بیشتری در حین جویدن جذب بدن می شود.

کارهای ساده مانند جویدن؛ تغییرات زیادی در بدن ایجاد می کند و سلامت بدن را بهبود می بخشد. فرآیند جویدن غذا و ترکیب آن با بزاق، تمام مواد مغذی لازم را به راحت ترین شکل جذب می کند. به همین دلیل است که جویدن آهسته و کامل غذا بسیار مهم است. یعنی تقریباً هر لقمه را باید 32 بار بجوید.

از اضافه وزن جلوگیری کنید

هر چه مدت زمان بیشتری بجوید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا تمام شود و در نتیجه کمتر غذا می خورید و مغزتان سریعتر به شما دستور سیری می دهد. آهسته غذا خوردن و جویدن دقیق به پیشگیری از چاقی کمک می کند و اشتها را کنترل می کند، متابولیسم را تسریع می کند، از پرخوری جلوگیری می کند و جریان خون به شکم را تسریع می کند.

عملکرد بهتر بدن

جویدن باعث افزایش حافظه و توانایی های ذهنی می شود. جریان خون را افزایش می دهد، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد و باعث می شود از نظر روحی احساس بهتری داشته باشید. افرادی که غذا را خوب می جوند توجه و هوشیاری بیشتری دارند، مشکلات را راحت تر حل می کنند، اطلاعات بهتری به دست می آورند و تصمیمات بهتری می گیرند. اما افرادی که غذا را به خوبی نمی جوند در یادگیری کلمات مشکل دارند و حافظه و یادگیری آنها دچار اختلال یا تاخیر می شود.

مشکلات گوارشی

اگر غذا را خیلی سریع بجوید و قورت دهید، سیستم گوارشی شما نامتعادل می شود و نمی توانید غذا را به طور متعادل تجزیه کنید و باعث رفلکس اسید، گرفتگی شکم و نفخ می شود. اگر غذا را خیلی دیر یا خیلی زود بجوید، مشکلات گوارشی افزایش می یابد. توصیه می کنیم علاوه بر جویدن خوب غذا، 30 دقیقه قبل و بعد از غذا آب بنوشید. بلافاصله بعد از غذا قهوه ننوشید؛ برای بهبود هضم غذا بعد از غذا میوه و شیرینی نخورید.

مکانیسم مدیریت استرس

جویدن یک راه عالی برای کاهش هورمون های استرس است و یک رفتار کاهش دهنده استرس است. زمانی که استرس دارید و به دنبال غذا هستید، آرامش خواهید داشت و استخوان های سالم تری خواهید داشت. اگر خانم باردار تحت استرس باشد، نوزادش در بزرگسالی بیشتر مستعد افسردگی است، بنابراین حتی با جویدن چیزی مثل آدامس می توانید با استرس مقابله کنید که قطعا کمک کننده خواهد بود.

جذب بهتر مواد مغذی

اندام هایی مانند کبد و معده مواد مغذی دریافت می کنند. اما آنها تنها اندام هایی نیستند که مواد مغذی را جذب می کنند. همه چیز از دهان شروع می شود و به حرکت جویدن بستگی دارد. این رویداد جادویی زمانی رخ می دهد که غذا با بزاق ترکیب می شود و جریان جویده شده با بزاق باعث هضم بهتر غذا می شود. این کار دریافت اطلاعات را برای ذهن ما آسان تر می کند.

تمرکز بهتر

جویدن آدامس می تواند راهی برای تمرکز بهتر و افزایش توجه در محل کار باشد. به این دلیل که با جویدن، انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف مغز افزایش می یابد.

بهبود گفتار در کودکان

وقتی بچه ها شروع به خوردن می کنند؛ حرکت زبان آنها راحت تر است و راحت تر می توانند کلمات را صحبت و تلفظ کنند. آرواره های آنها نیز پیشرفته تر است. زبان و لب‌های آن‌ها نیز عضلات قوی‌تری خواهند داشت که همه اینها. در گفتار خوب مؤثر است.

در صورت دیرتر از زمان لازم؛ به آنها غذای جامد بدهید، ممکن است مشکلات گفتاری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید