واکنش سردار به اقدام مهدی طارمی: من نمی توانم به چنین افرادی غذا بدهم

واکنش سردار به اقدام مهدی طارمی: من نمی توانم به چنین افرادی غذا بدهم

سردار آزمون درباره سابقه اخیر خود که منجر به حواشی زیادی در تیم ملی شد، گفت: در اردوی تیم ملی چه در دوره قبل و چه الان همیشه اختلاف نظر وجود داشته و خواهد داشت. این مشکلی ندارد و دلیلی ندارد که بچه ها به دو دسته تقسیم شوند. دیشب با کریم انصاری فرد و مهدی طارمی صحبت کردم. ما دوستان بسیار صمیمی هستیم.

وی افزود: مردم باید مطمئن باشند که در جام جهانی تمام تلاش خود را خواهیم کرد. همه باید برای این کشور در بازی های جام جهانی و بازی های دوستانه بجنگند تا مردم را خوشحال کنند. وقتی یک استوری گذاشتم، به عنوان یک بازیکن تیم ملی موظف بودم در شرایط سخت از تیم کشورم حمایت کنم. من هم همینکار را انجام دادم.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: بازیکنانی که این کار را انجام دادند همین قصد را داشتند. دوستانی که این استوری را گذاشتند دوستان صمیمی من بودند و اگر مشکلی داشت رودررو صحبت می کنیم و بهتر است اینجا چیزی نگوییم. ما باید این مشکل خانوادگی بین خودمان را حل کنیم.

آزمون پاسخ داد که داستان او در مورد حمایت از کادرفنی است اما سایر بازیکنان تیم ملی چنین نظری نداشتند و معتقد بودند بازیکنانی که استوری های حمایتی ارسال می کنند برای منافع شخصی این کار را انجام می دهند و خیلی از بچه ها از این ماجرا ناراحت شدند. وقتی با طارمی و انصاری فرد صحبت کردم، آنها خیلی عصبی بودند. سوال اشتباه بود اما در تیم ملی هیچکس منافع شخصی ندارد. ما از چاه نفت پول نمی گیریم اما باید تا آخرین لحظه در تیم ملی بجنگیم و از هر مربی حمایت کنیم.

وی افزود: همه بچه ها باید این کار را بکنند. من هشت سال است که بازیکن ثابت تیم ملی هستم و حق صحبت دارم. این وظیفه من بود که از تیم ملی حمایت کنم و هیچ اشتباهی نکرده ام. آنها گفتند که تماس من با این شرکت طرف قراردادم، ایجنت اسکوچیچ است، اما من اصلا این فرد را نمی شناسم و نمی دانم ایجنتش کیست.

مهاجم بایرلورکوزن گفت: می دانم این افراد کجا و چرا این کار را می کنند. من هرگز از کلمات و آنچه در مورد من می گویند یا نمی گویند نمی ترسم. من موقعیتم را در بین مردم با هیچ چیز عوض نمی کنم، آنها مرا بهتر می شناسند. من همیشه حرف درست را زدم. من نباید به خودم دروغ بگم و با خودم روراست نباشم. من همیشه با خودم صادق بوده و خواهم بود.

آزمون افزود: مادرم مرا طوری تربیت کرد که همیشه حقیقت را بگویم. من چیزی برای ترس ندارم. در مورد صحبت هایی که درباره من و کی روش گفتند، باید بگویم که من اولین نفر از رده سنی نوجوانان هستم که با آنها تماس گرفتم و به این مربیان کمک کردم. من اولین نفر در این زمینه هستم.

وی توضیح داد: کی روش مرا به تیم ملی آورد. وقتی مادرم حوصله اش سر رفته بود از تیم ملی خداحافظی کردم و همه گفتند کاپیتان بچه است. مامان و بابام رو با هیچ چیز عوض نمی کنم. حتی حاضرم به خاطر آنها فوتبالم را تمام کنم. من هر چه دارم از آنها دارم. چرا از او حمایت نمی کنید؟ او مرا به تیم ملی آورد و در حال حاضر با کی روش در ارتباط هستم. شاید در این دو ماه خیلی با هم تماس گرفتیم.

من با کیروش رابطه خوبی دارم اما باید حقیقت را بگویم. اگر همین الان او را بیاورند و تیم به نتیجه نرسد، می دانید چقدر حاشیه ساز می شود؟ به آینده فکر می کردم و وظیفه داشتم از تیم ملی حمایت کنم. من هم حمایت خواهم کرد. امیدوارم اسکوچیچ واقعا از ما راضی باشد. من می دانم که او پسر خوبی است. امیدوارم او در زندگی خود موفق شود، اما کاری که ما برای حمایت از اسکوچیچ انجام دادیم اشتباه نبود.

وی در خصوص نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص محرومیت فنی دراگان اسکوچیچ پاسخ داد: چه بگویم؟ خیلی ناجوانمردانه بود که چنین اتفاقی در اردوگاه بیفتد. ما نمی توانیم به خودمان دروغ بگوییم. وقتی کیروش خداحافظی کرد چند نفر به جز راننده اش به فرودگاه رفتند؟ اگر می خواهید اسکوچیچ را اخراج کنید، به قرآن قسم می خورم که با او درست رفتار خواهید کرد.

ملی پوش کشورمان افزود: ناسپاس نباشیم. او مردی بود که در بحرین آن نتیجه خوب را گرفت و تیم ما را به قهرمانی جهان رساند. شما می گویید بد است و ما می گوییم بد است، اما شکرگزار باشید. در کل تاکتیک های اسکوچیچ زیر صفر است اما او تیم ما را بدون مشکل به جام جهانی رساند. حداقل در هنگام خداحافظی، به قرآن سوگند می خورم که با شما درست رفتار کنم. مگر ما مدعی فرهنگ نیستیم؟ ما اینطور نیستیم. ما باید با افرادی که از خارج می آیند برخورد کنیم.

آزمون درباره اینکه آیا تیم ملی باید با اسکوچیچ به جام جهانی برود یا خیر، توضیح داد: فقط یک اردو باقی مانده بود. چرا قبلا این کار را نکرده اند؟ برای من مهم نیست اسکوچیچ بماند یا کی روش. گواردیولا می خواهد در این هشت روز برای ما چه کند؟ از ملی پوشان کشورمان افزود: ناسپاس نباشیم. او مردی بود که در بحرین آن نتیجه خوب را گرفت و تیم ما را به قهرمانی جهان رساند. شما می گویید بد است و ما می گوییم بد است، اما شکرگزار باشید. در کل تاکتیک های اسکوچیچ زیر صفر است اما او تیم ما را بدون مشکل به جام جهانی رساند. حداقل در هنگام خداحافظی، به قرآن سوگند می خورم که با شما درست رفتار کنم. مگر ما مدعی فرهنگ نیستیم؟ ما اینطور نیستیم. ما باید با افرادی که از خارج می آیند برخورد کنیم.

آزمون درباره اینکه آیا تیم ملی باید با اسکوچیچ به جام جهانی برود یا خیر، توضیح داد: فقط یک اردو باقی مانده بود. چرا قبلا این کار را نکرده اند؟ برای من مهم نیست اسکوچیچ بماند یا کی روش. گواردیولا می خواهد در این هشت روز برای ما چه کند؟ از منظر انسانی، این عمل نهایی بزدلی است.

وی افزود: برای مهدی طارمی احترام زیادی قائل هستم. او از آن دسته افرادی است که واقعا مرد هستند و سر قولشان هستند. او هم مثل خیلی ها ادعا نکرد که درباره اسکوچیچ نظری دارد و دو هفته بعد از حرف هایش عقب نشینی کرد. من نمی توانم به چنین افرادی غذا بدهم، اما مهدی را خیلی دوست دارم. کریم انصاری فرد ساکت شد و چیزی نگفت. هر کس حق دارد حرف بزند یا حرف نزند. من به چنین افرادی احترام می گذارم.

مهاجم تیم ملی گفت: این افراد مسابقه ندادند. ما مرد به دنیا آمده ایم و باید مرد بمیریم. امیدوارم بازیکنان جوان با استعدادی که در آینده به تیم ملی می رسند قلب پاکی داشته باشند. در این صورت خداوند به قلب شما نگاه می کند و به همه چیز می رسید. مانند بسیاری از بازیکنان مار نباشید و خود را زیر آب بزنید.

آزمون ادامه داد: با طارمی صحبت کردم و به او گفتم کسانی را که حرفشان در یک لحظه تغییر می کند را دوست ندارم. حتی اگر از خانواده یا پسر عمویم و… خودم باشد. به همین دلیل بهتر است از چنین افرادی دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید