افزایش بسیج بر سر بحران اوکراین/ رهبران آمریکا و روسیه امروز بحث می کنند

افزایش بسیج بر سر بحران اوکراین/ رهبران آمریکا و روسیه امروز بحث می کنند

روز جدید سخنگوی کاخ سفید گفت: گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، امروز شنبه (عصر مسکو) انجام خواهد شد. در همین حال خبرگزاری فرانسه گفت که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا می تواند روز شنبه (12 فوریه) با همتای روس خود ولادیمیر پوتین گفتگوی تلفنی داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، شنبه (به وقت واشنگتن) انجام خواهد شد.

به گزارش تاس، این مقام افزود که طرف روسی برای این گفتگو روز دوشنبه 14 فوریه پیشنهاد داد، اما کاخ سفید روز شنبه را پیشنهاد داد و هر دو طرف بر سر زمان توافق کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد که روسای جمهور پوتین و بایدن به درخواست طرف آمریکایی عصر روز شنبه 12 فوریه تلفنی گفتگو خواهند کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: در واقع طرف آمریکایی درخواست تماس با پوتین کرده است و این تماس قرار است شنبه شب به وقت مسکو بین دو رئیس جمهور انجام شود.

وی افزود: درخواست کتبی از سوی آمریکایی ها در این زمینه وجود داشت.

این در حالی است که واشنگتن نسبت به آمادگی روسیه برای انجام “حمله نظامی” به اوکراین در روزهای آینده هشدار داده بود که مسکو بارها آن را رد کرده است.

مکرون و پوتین

در همین حال خبرگزاری فرانسه گفت که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا می تواند روز شنبه (12 فوریه) با همتای روس خود ولادیمیر پوتین گفتگوی تلفنی داشته باشد.

انتظار می رود این گفتگو ظهر به وقت پاریس یا ساعت 14:00 به وقت مسکو انجام شود.

مکرون این هفته از مسکو بازدید کرد تا درباره مسائل امنیتی اروپا و وضعیت اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور فرانسه مسکو را به مقصد کیف ترک کرد و در آنجا با ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین نیز دیدار کرد.

پس از سفر ماکرون به کی یف، رئیس جمهور روسیه از قصد خود برای تماس با ماکرون خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید