افزایش ساعت کاری داروخانه ها در ششمین پیک تاج/سرپایی آمل 5 برابر شد.


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806834

پیمان خسروی از افزایش ساعت کاری داروخانه ها در آمل خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعداد بیماران سرپایی ما افزایش یافته است، از داروخانه ها خواسته ایم ساعت کاری خود را افزایش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پژمان خسروی در گفت و گو با بلاغ با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان آمل گفت: در حال حاضر در ابتدای قله ششم هستیم و زمان رسیدن به قلعه را داریم و تعداد بیماران سرپایی ما در حال افزایش است.

وی از افزایش ساعت کاری داروخانه ها خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی از داروخانه ها خواسته ایم ساعات کاری خود را افزایش دهند و داروخانه های روزانه را به جز داروخانه های شبانه در روزهای تعطیل باز کنند.

رئیس بهداشت آمل گفت: از داروخانه خواستیم روزانه 10 شب برای ارائه خدمات به بیماران در ساعات اوج مصرف فعالیت کند.

این مسئول با بیان اینکه دو داروخانه 24 ساعته به این پیک اضافه شده است، افزود: در پیک های قبلی تنها 3 داروخانه شبانه روزی وجود داشت که در این پیک دو داروخانه اضافه کردیم و در آمل پنج داروخانه 24 ساعته فعال است. “

حسروی از کمبود دارو در آینده ابراز نگرانی کرد و افزود: در حال حاضر از نظر دارو مشکلی نداریم اما طبیعی است که با توجه به اینکه بیماران ما در حال افزایش هستند، یک سری از داروها را به عنوان سرم مصرف می کنند. اینها ممکن است در روزهای آینده به چالش کشیده شوند.«بریم، اما فعلا مشکلی نداریم.

وی به افزایش میزان بروز کودکان در این پیک اشاره کرد و ادامه داد: ثبت نام بیماران در این پیک در کودکان بیش از پیک است، اما اینکه اوج ششم مربوط به سن خاصی باشد درست نیست، هنوز هم آسیب پذیرترین سنین.” ما پیر شده ایم.

رئیس بهداشت آمل گفت: تعداد بستری های ما از ابتدای پیک ششم تا کنون 4 برابر و تعداد بیماران سرپایی نیز 5 برابر شده و قطعا با این روند تعداد رو به افزایشی خواهیم داشت.

وی در صورت بروز بیماری از شهروندان درخواست کرد: علائم شدید از جمله تنگی نفس، تب، استفراغ، عدم نیاز به بیمارستان، درمان سرپایی در منزل قابل درمان و مشاوره با پزشک خانواده است. مهمترین چیز قرنطینه است، این باعث نمی شود افراد دیگران را آلوده کنند و این چرخه ویروس تشدید شود.

حسروی ادامه داد: 4 بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی در شهرستان در بیمارستان کووید بستری هستند که به نسبت جمعیت بیماران روستایی و شهری نسبت بیماران با کرون است و اولویت درگیری در مناطق روستایی و شهری وجود ندارد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید