تیم واکنش سریع برای جلوگیری از ششمین پیک تاج در استان فعال شده است

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782373

سید جواد پورنگی گفت: برای مدیریت وضعیت تاج و جلوگیری از ورود پیک ششم، تیم واکنش سریع در استان فعال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، سید جواد پورنگی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که برای ارزیابی وضعیت دو شهرستان سرخ رنگ کرونا در استان به جاجرم و گرمه سفر کرده است در نشست با مدیران شهرستانی گفت: همه برنامه ها اما سلامت هنوز باید در اولویت باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ آمیزی تاج در این دو شهرستان افزود: نیاز است تیم های واکنش سریع در سطح استان شناسایی و مدیران شهری تلاش کنند تا آسیبی به سلامت و اقتصاد وارد نشود.

پورنگی افزود: در روزهای آینده با آمارهای ثبت شده وضعیت کرونا مشخص می شود و تیم های واکنش سریع استان را برای پیش بینی و مدیریت سریع فعال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ورود به پیک ششم خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت، گفت: با پذیرش 30 بیمار جدید طی 24 ساعت تا ظهر روز شنبه 15 آبان، در حال حاضر 158 بیمار با علائم کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه این واکسیناسیون با سرعت و دقت انجام شد، گفت: 84 درصد از جمعیت بالای 12 سال استان واکسینه شده اند اما این واکسیناسیون برای پایان دادن به همه گیری کافی نیست.

پورنگی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله فیزیکی و اجتماعی گفت: مهمترین راه قطع زنجیره تاج، رعایت موازین بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند می توانند با ورود به سامانه کارت واکسیناسیون الکترونیکی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید