افزایش سرعت باد از دریای خزر / اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از خسارت


زمان: 00:04
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817179

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد؛

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد در دریا در دریای خزر با توجه به محدودیت تردد قایق ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی، احتیاط در تردد شناورهای سبک سنگین و اتخاذ تدابیر لازم هشدار داد. به پیشگیری از هر گونه آسیب توصیه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد رنگ حاکی از افزایش سرعت باد که از امروز (سه شنبه 2 فروردین) آغاز و تا روز چهارشنبه (3 فروردین) ادامه دارد: افزایش سرعت باد همراه با بارش باران و افزایش ارتفاع موج بین 1 پیش بینی تا 1 ، 5 متر در امتداد ساحل و تا 2 تا 2.5 متر در دریای خزر، در نواحی ساحلی و در امتداد سواحل گیلان و مازندران.

در این شرایط احتمال پارگی تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ماهی ها، غرق شدن قایق های کوچک و اختلال در حرکت شناورهای سبک سنگین و همچنین احتمال آسیب به تاسیسات دریایی به ویژه در دریا وجود دارد، بنابراین محدودیت برای قایق ها و کشتی های سبک و تفریحی احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق دریایی، احتیاط در تردد شناورهای سبک سنگین و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت توصیه می شود.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد به معنای وقوع پدیده های جوی است که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این اخطار برای اطلاع رسانی به مردم صادر شد تا مردم برای مواجهه با پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است، آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

همچنین سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاری نارنجی در خصوص افزایش سرعت باد از روز جمعه (14 فروردین) و پایان روز شنبه (15 فروردین) اعلام کرد: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر در سواحل و فاصله 2.5 تا 3.5 متری از ساحل روز جمعه در خلیج فارس، در نواحی ساحلی و در امتداد سواحل خوزستان و بوشهر و روز شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز، در منطقه ساحلی و سواحل بوشهر و هرمزگان. پیش بینی می شوند.

در این شرایط خطر غرق شدن شناگران، قایق های سبک و تفریحی، خطر آسیب سلولی و پارگی تورهای ماهیگیری و احتمال آسیب به شناورهای سبک سنگین و آسیب به تأسیسات دریایی و دریایی پیش بینی می شود. بنابراین توصیه می‌شود شنا ممنوع شود، از تردد قایق‌ها و کشتی‌های سبک و تفریحی خودداری شود، فعالیت‌های دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحلی محدود شود، در سفر با شناورهای سبک سنگین احتیاط شود و تمهیدات لازم به عمل آید. جلوگیری از آسیب های احتمالی

لازم به ذکر است در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که پدیده های جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. سیگنال نارنجی رنگ برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید