افزایش و یکسان سازی حقوق بازنشستگان در کشور ضروری است

افزایش و یکسان سازی حقوق بازنشستگان در کشور ضروری است

نماینده مردم شهرستان های کوهدشت و رومشکان در شورای اسلامی گفت: انتظار می رود دولت هر چه سریعتر در خصوص افزایش و یکسان سازی حقوق تامین اجتماعی مستمری بگیران اقدام کند.

محمدرضا میگری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در لرستان یکی از اهداف تشکیل حکومت اسلامی را ایجاد سعادت برای جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: حقوق بشر. و توجه به حل مشکلات مردم دستورات دینی ما را تشکیل می دهد و اگر به مجموعه ادیان بنگریم پس از ایمان به خدا به انسان و ارائه خدمات به او اشاره می شود که مهمترین مسئله بعد از عبادت خداوند است. همان مسئله انسان و حقوق مردم نسبت به یکدیگر است که خدا می خواهد همدیگر را بهتر درک کنیم و به هم کمک کنیم.

وی به افزایش و یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: درست است که دولت محترم با مشکلات و مسائلی مواجه است که بحث دیگری است اما انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی این است که عدالت در همه سطوح اجرا می شود.» و بحث افزایش و یکسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین مطالبات مردم است که باید در کمترین زمان ممکن حل شود.

نماینده مردم شهرستان های کوهدشت و رومشکان در مجلس در خصوص اقدامات انجام شده در راستای حمایت از بهزیستی استان خاطرنشان کرد: در خصوص اعطای کمک هزینه جهیزیه و حق شیردهی برای دریافت کنندگان بهزیستی مکاتباتی با رئیس سازمان اجتماعی کشور که امیدوارم به زودی شاهد اعطای این اعتبارات و ابلاغ آن در استان باشیم.

وی افزود: ایجاد شعبه بانک رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون در رومشکان بخشی از مشکلات مردم این منطقه را برطرف می کند. کارخانه کاغذ سازی قابل توجه است و باید به این مقوله توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس هرگونه طرح ایجاد اشتغال، توسعه و پیشرفت در شهرستان کوهدشت یا رومشکان با جدیت پیگیری می شود و هرگونه اعطای اعتبار برای مشاغل خانگی مورد انتظار مدیرکل کار است. تعاونی و رفاه اجتماعی استان و دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای و سایر اعتبارات همکاری بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های کوهدشت و رومشکان در مجلس به کمبود مهارت های جویندگان کار اشاره کرد و افزود: کارگاه های مهارت آموزی برای بانوان و تامین امکانات آموزشی باید در این دو شهرستان افزایش یابد زیرا وجود دارد. فقدان مهارت ها و آموزش های مرتبط با بازار کار.

مانییر ارتقای سطح درمانگاه 24 ساعته تامین اجتماعی در کوهدشت را مورد تاکید قرار داد و افزود: کمبود پزشک و نبود درمانگاه در این دو شهرستان مردم را با چالش مواجه کرده و برای احداث پلی کلینیک 24 ساعته در کوهدشت که عملا تعداد مراجعات زیادی دارد، لازم است اقداماتی در این زمینه انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید