افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان خلاف قانون است

افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان خلاف قانون است

روز جدید رئیس کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار گفت: مصوبه افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده های تامین اجتماعی خلاف قانون است.

فرامرز توفیقی گفت: مصوبه افزایش 10 درصدی حقوق مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی که بنگاهی غیرانتفاعی، بین نسلی و غیردولتی است و با پاداش کارگران و کارفرمایان تشکیل می شود تخلف است. از قانون و بی قانونی. .

به گفته رئیس کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار، اگر قرار است الگوی افزایش مستمری از خدمات درمانی الگوبرداری شود، باید ماهیت تامین اجتماعی تغییر اساسی کرد و سهم بیمه جدیدی تعیین و سپس اقدام شود. .

وی گفت: دولت باید تکلیف خود را با سازمان و بدهی های کلانی که به سازمان دارد برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان روشن کند و با قانون شکنی به نام عدالت همین بی قانونی و بی عدالتی را گسترش ندهد.

هیئت دولت سه روز پیش خبری مبنی بر تصویب مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان بیمه منتشر کرد، اما مصوبه شورای عالی کار فقط برای مستمری بگیران کم درآمد و مستمری سایر سطوح سازمان اجرا شد. تنها 10 درصد افزایش یافته است.

متن ماده 96 ZSO

سازمان موظف است نسبت به افزایش مبلغ کلیه مستمری ها، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال، بسته به افزایش هزینه های زندگی با تصویب هیأت وزیران اقدام کند.

ماده 111 ZSO

مستمری از کارافتادگی کل، مستمری کهولت و مستمری بازماندگان به هیچ وجه نباید کمتر از حداقل دستمزد یک کارگر عادی باشد.

بر اساس این مصوبات، دولت نباید با قوانین و مقررات عمومی کشور مخالفت کند و برای احراز و اعلام مغایرت آنها با این قوانین، مراتب را به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برساند.

دیدگاهتان را بنویسید