افزایش 17 برابری معلمان در دوران پس از انقلاب / تحصیل 180 هزار دانشجو در رشته های پزشکی

وی افزود: پس از انقلاب با راه اندازی سامانه شبکه ای در حوزه پزشکی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در دورافتاده ترین روستاها امکان پذیر شد و امید به زندگی مردم ایران از 55 سال به 76 سال رسید که نشان می دهد. ترویج سبک زندگی و سلامت برای نظام جمهوری اسلامی از هر چیزی مهمتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرو در مراقبت های اولیه بهداشتی در منطقه و جهان است و با وجود تحریم های هولناک امپریالیسم جهانی در حوزه پزشکی، تجهیزات و بسیاری موارد دیگر، همچنان یکی از کشورهای پیشرو است. کشورهای پیشرو در کنترل بیماری های عفونی. جهان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری عروق کرونر با وجود اینکه واکسن را دیر دریافت کردیم، اما واکسیناسیون در قالب طرحی توسط شهید سلیمانی و با مشارکت نیروهای جهادی، بسیجی و مدافعان سلامت.»

ایران یکی از کشورهای پیشرو در کنترل بیماری های عفونی است

محمد بیگی گفت: قبل از انقلاب 30 درصد پزشکان از کشورهای مختلف مانند بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان تحویل می شدند اما امروز به برکت پیروزی انقلاب از بیش از 50 کشور جهان به ایران می آیند. برای درمان.”

این مقام مسئول ادامه داد: ما حداقل 27 رشته تخصصی پزشکی را در حوزه پزشکی آموزش می دهیم و دنیا متکی به تجربه پزشکان ایرانی است و در بیمارستان های مهم دنیا پزشکان ایرانی در مهم ترین عمل های جراحی و تخصصی پیشرو هستند.

وی گفت: ما در کنترل بیماری های عفونی مانند مالاریا، سل و وبا در ایران بسیار خوب عمل کرده ایم. همچنین یکی از موفق ترین کشورها در زمینه بیماری های مشترک انسان و حیوان مانند هاری و مالاریا است و ما یکی از موفق ترین مدل ها در زمینه واکسیناسیون و ایمن سازی کودکان با دامنه بالای 97 درصد هستیم.

این مقام مسئول گفت: تعداد دانشکده های پزشکی کشور در سال 57 تنها 5 دانشکده با 700 دانشجو بود که اکنون به 65 دانشگاه افزایش یافته و حداقل بیش از 180 هزار دانشجو در رشته های پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی از افزایش 17 برابری معلمان پس از پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد معلمان در کشور بالغ بر 11 هزار نفر است و تعداد پزشکان در کشور رشد فوق العاده ای داشته است.

پزشکان ایرانی در خط مقدم مهم ترین عمل های جراحی و تخصصی دنیا قرار دارند

محمد بیگی گفت: امروزه تعداد زیادی از بانوان در خط مقدم عرصه پزشکی کشور قرار دارند که نشان از ارزش و اعتماد بانوان به نظام سلامت کشور و در تمامی مراحل آموزش علمی دارد و این مهم به برکت اصیل است. اندیشه های انقلابی و اسلامی از زنان.

وی گفت: در زمینه غربالگری بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید و ژنتیک عملکرد بسیار خوبی داریم. با این حال، ما انتظار پیشرفت بیشتر در این زمینه را داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: 100 درصد روستاییان کشور دارای بیمه سلامت هستند و تعداد زیادی از افراد جامعه دارای بیمه درمانی متفاوت و متنوعی هستند که نشان دهنده توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به موضوع عدالت به ویژه عدالت سلامت است. “

رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده مجلس گفت: قبل از انقلاب باید بیماران زیادی برای جراحی یا پیوند اعضا به خارج از کشور اعزام می شدند، اما امروز همه نیازها در داخل کشور تامین می شود و حتی می توانیم همه نوع را تامین کنیم. خدمات پزشکی پیوند و گردشگری “تامین سلامت کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان.

وی گفت: امروزه در درمان انواع بیماری ها سبکی داریم. همچنین در زمینه طب سنتی و مکمل نیز اخیراً واژه (طب ایرانی) یا طب ایرانی از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک عنوان عمده شناخته شده است که نشان دهنده ریشه طب ایرانی و سنتی ایران در جهان است.

100 درصد دهقانان کشور بیمه سلامت دارند

محمد بیعی گفت: در 20 سال گذشته تعداد زیادی دانشکده طب سنتی در کشور ایجاد شده و به زودی سیاست های خوبی در زمینه رتبه بندی مستقل طب سنتی و گسترش دانشکده های بهداشت طب سنتی در کشور خواهیم داشت. کشور.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی امروز به برکت انقلاب دارای بانک قرنیه، بانک خون بند ناف، بانک های ژنتیک مختلف و موسسات تحقیقاتی در زمینه جنین شناسی، جنین شناسی و درمان ناباروری و همچنین رشته های مختلف پزشکی است.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه اکنون در زمینه پیوند اعضا بسیار پیشرفته هستیم یعنی. پیوند قرنیه، کلیه، کبد، قلب و مغز استخوان در بیمارستان‌های مهم و دانشگاه‌های بزرگ کشور انجام می‌شود که قابل مقایسه با کشورهای پیشرو در جهان است.»

در پایان یکی از اعضای کمیته بهداشت گفت: در زمینه کاشت حلزون شنوایی در بین 5 کشور برتر جهان قرار دارد و همچنین ایران در زمینه ژنتیک در دنیا چهارم و در تولید شنوایی هفتم جهان است. داروهای بیماری های خاص

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید