افزایش 22 درصدی قیمت طلا نسبت به اسفند 99 / طلای کم دستمزد; بازار فعلی طلا یک معضل جدی است


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812663

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران اعلام کرد:

محمدرضا نصیری با بیان اینکه قیمت طلا در اسفندماه نسبت به مدت مشابه پارسال بین 20 تا 22 درصد افزایش داشته است، گفت: قیمت طلا در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل بین 20 تا 22 درصد افزایش یافته است. وی گفت: خرید و فروش طلای دست دوم به معضلی جدی در بازار طلا تبدیل شده است که متأسفانه با توزیع غیرکارشناسی کد آیسیک در این حوزه، وارد فعالیت رسمی در صنف طلا شد و بر رکود در بازار طلا متمرکز شد. این صنعت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا نصیری در گفت و گو با بلاغ، درباره وضعیت اخیر بازار طلا و سکه گفت: در حالی که قیمت هر اونس طلا در روزهای اخیر به دلیل جنگ روسیه و اوکراین افزایش یافته بود، اما به یکباره و با وجود جنگ، این اتفاق افتاد. روند متوقف شده است.

وی افزود: پیش بینی ها نشان می دهد در صورت عدم اجرای توافقات برجام، قیمت طلا در بازار افزایش شدیدی را تجربه خواهد کرد.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران گفت: در حال حاضر بازار و مشتریان سردرگم هستند و بازار طلا و سکه اهمیتی ندارد.

این فعال بازار طلای مازندران ادامه داد: البته این وضعیت به بازار طلا محدود نمی شود و در سایر بازارهای موازی مانند خودرو، ملک و زمین نیز به همین منوال است.

نصیری گفت: قیمت هر مثقال طلا امروز در بازار 5 میلیون و 225 هزار تن و هر گرم یک میلیون و 207 هزار تن بود.

وی گفت: دلار امروز در بازار 25 هزار و 850 تن معامله شد.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران اعلام کرد: سکه امامی در معاملات امروز 12 میلیون و 70 هزار تن و سکه طرح قدیم 12 میلیون تن معامله شد.

این فعال صنفی در بازار طلای مازندران گفت: نیم سکه 6 میلیون و 870 هزار تن و ربع سکه 3 میلیون و 900 هزار تن در بازار امروز ارزش گذاری شد.

نظیری در پاسخ به این سوال که قیمت طلا در بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته چقدر تغییر کرده است؟ وی گفت: قیمت طلا نسبت به مدت مشابه در اسفند ماه گذشته بین 20 تا 22 درصد افزایش یافته است.

وی افزایش رغبت مردم به خرید طلای دست دوم و دستمزد پایین را آسیب جدی به بازار فعلی طلا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خرید و فروش طلای دست دوم به معضلی جدی در بازار طلا تبدیل شده است که متأسفانه این مشکل به وجود آمده است. وارد فعالیت رسمی در کلاس طلا شد و به طور جدی بر رکود تولید در این صنعت تمرکز کرد.

یکی از اعضای هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران گفت: این امر باعث خواب آلود شدن تولید طلا در بازار شده و مشتریانی که حقیقت پنهان پشت طلاهای کم دستمزد را فراموش می کنند، مشتاق خرید چنین طلاهایی هستند.

این فعال بازار طلای مازندران افزود: متاسفانه در این بین عده ای سودجو با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به عرضه و فروش طلای بی کیفیت می کنند که اغلب مشتریان از آن بی اطلاع هستند.

نصیری با بیان اینکه در شرایط فعلی شاهد تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در کشور هستیم، گفت: وی تاکید کرد: بی شک با گسترش و فراگیر شدن خرید و فروش طلای دست دوم بسیاری از کارگاه های طلا تعطیل و کارگران آنها بیکار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیدایش این روند دیگر رونق تولید ملی در خارج وجود نخواهد داشت و شاهد موج بیکاری و تعطیلی کارگاه ها خواهیم بود.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران یادآور شد: مطمئناً هنگام فروش این طلاهای بی کیفیت بیشترین ضرر را به مشتری متحمل می شود. اما متاسفانه خرید و فروش طلای دست دوم و طلای کم دستمزد در بازار رواج پیدا کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید