افزایش 35 درصدی هزینه های خانوار در سال گذشته

افزایش 35 درصدی هزینه های خانوار نسبت به سال گذشته

روز جدید : بررسی دقیق تورم در گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد که در آبان ماه امسال تورم نقطه به نقطه 35.7 درصد بوده است که نشان می دهد خانوارها میانگین افزایش هزینه برای کالاها و خدمات خود را نسبت به سال قبل داشته اند. سال گذشته

بهای تمام شده ارائه کالا و خدمات در ایران نسبت به سال گذشته به طور میانگین بیش از 35 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که برخی اقلام بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

اگرچه اعلام تورم مهر و آبان امسال. پایان روند صعودی خود را نشان می دهد و شاخص ها به سمت پایین حرکت می کنند، تورم دو رقمی و بالاست به طوری که در آبان ماه تورم سالانه گزارش شد. در 44.4٪.

بررسی دقیق نرخ تورم در گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در آبان ماه امسال تورم نقطه‌به‌نقطه 35.7 درصد بوده است که نشان می‌دهد خانوارها نسبت به سال گذشته میانگین افزایش هزینه‌ای برای کالاها و خدمات خود داشته‌اند. سال. سال

بر این اساس، گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها به طور میانگین 47 درصد و گروه غذاها 46.9 درصد افزایش داشته است.

اما در میان گروه‌های سبد کالاها و خدمات مصرفی، بیشترین نرخ تورم به گروه شیر، پنیر و تخم‌مرغ با 70.9 درصد و پس از آن ماهی و صدف با 63.2، هتل‌ها و رستوران‌ها با 62.4 و شکر، مربای کیک A با 63.2 درصد و در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 60.1 درصد با بیشترین افزایش قیمت نسبت به سال گذشته در رتبه های بعدی قرار دارند.

در سایر گروه ها میوه و آجیل 59 درصد، نان و غلات 39.7 درصد، خدمات نگهداری منازل 40.6 درصد و مبلمان و لوازم خانگی 39.6 درصد افزایش یافت.

بهداشت و درمان یکی از خدمات دریافتی مردم است که نسبت به سال گذشته به طور میانگین 35.2 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید