افزایش 40 درصدی ساخت سینما/ 129 سالن تا پایان مهر به بهره برداری می رسد


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 24/07/1401
کد خبر: 1903754

در سال گذشته حدود 18 سینما و 129 سالن سینما به پارک سینمای کشور اضافه شده که در این حوزه حدود 40 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی مدیرکل اداره توسعه فناوری های سینمایی، سمعی و بصری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در سال های اخیر تلاش شده است. برای افتتاح سالن های سینما به ویژه در شهرهای عقب مانده و افزایش شهرهایی که سالن سینما نداشتند و از این فضای فرهنگی بی بهره بودند.

وی به ساخت تئاتر به عنوان یکی از اهداف مهم در حوزه کاری خود اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته حدود 18 سینما و 106 سالن سینما به پارک سینمای کشور اضافه شده است که طی سال جاری حدود 40 درصد افزایش داشته است. و این تئاترها بیشتر در مناطقی ساخته شده که نیاز فرهنگی وجود دارد.

فرجی با بیان اینکه سیاست کلی سازمان سینمایی افزایش کمی و کیفی سالن های سینما در مناطق مختلف کشور است، گفت: تلاش کرده ایم در طول سال با هماهنگی سینما، تجهیزات سمعی و بصری سینماهای کشور را تامین کنیم. شهر و افزایش کیفیت آن . در این راستا تجهیز 15 سینما نوسازی شد. از سوی دیگر با توجه به شفاف سازی و قانونی که در سازمان سینمایی در دستور کار قرار دارد، کاندیداهای زیادی برای ساخت سالن های سینمایی درخواست داده اند. ما سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشویق می کنیم تا طرح های خود را در مناطقی که نیاز به سالن دارند اجرا کنند. در این راستا برای بیش از 23 پردیس سینمایی که در مراحل مختلف آماده سازی هستند مجوز صادر کرده ایم. همچنین تا پایان شهریورماه حدود 23 سالن سینما به 106 سالن از قبل آماده شده اضافه می شود و مجموع سالن های ساخته شده در سال گذشته به 129 سالن می رسد.

وی درباره تجهیز و به روز رسانی سالن های سینمایی نیز گفت: در سال گذشته اولین پردیس سینمایی در شهر پرند افتتاح شد همچنین در این مدت تجهیزات حدود 30 سالن سینمایی به روز شد. این بدان معناست که هم به وضعیت خود تئاتر مانند صفحه سینما، کیفیت، صندلی ها و … و همچنین مسائل دیگری مانند ارتقای تجهیزات صدا و سایر نیازهایی که نیاز به به روز رسانی داشت، پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید