افزایش 42 درصدی تولید و 4 برابری کاغذ تحریر در مازندران


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897383

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران اعلام کرد؛

امید نیک نژاد گفت: با وجود محدودیت مصرف برق به مدت دو ماه و نیم و تولید یک خط، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کل تولید را ۴۲ درصد افزایش و کاغذ تحریر را چهار برابر کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید نیک نژاد در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: با وجود محدودیت مصرف برق به مدت دو ماه و نیم و تولید یک خط، حدود 50 هزار تن کاغذ که حدود 16 هزار تن آن کاغذ چاپ و تحریر است. ، در 6 ماه گذشته به همت همکاران این واحد صنعتی نسبت به مدت مشابه پارسال 42 درصد و چهار برابر کاغذ تحریر تولید کل را افزایش داده ایم.

وی بیان کرد: امسال فرصت خوبی برای شکستن رکورد تولید بود اما همچنان در نیمه دوم سال و با حذف سقف مصرف برق، در پایان سال به سقف تعهد خود خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت صنعت چوب و کاغذ مازندران گفت: آموزش و پرورش برای 147 میلیون کتاب درسی به 40 هزار تن کاغذ نیاز دارد.

نیک نژاد افزود: بر اساس قراردادی که بین وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ منعقد شده است، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران 30 هزار تن معادل 70 درصد این کاغذ را تامین می کند.

وی گفت: علاوه بر کاغذ کتاب درسی، هزار تن کاغذ نیز برای کمک به صنعت نشر در اختیار وزارت ارشاد قرار می گیرد و این میزان از این ماه تحویل می شود.

مدیرعامل شرکت صنعت چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: با این قرارداد حدود 60 میلیارد تومان در هزینه های آموزش و پرورش صرفه جویی می شود و از خروج 40 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود که شاید ارز قابل توجهی نباشد اما در محصول استراتژیک مهم است ما به خودکفایی نزدیک هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید