تولید کاغذ چاپ و تحریر در مازندران به 34 هزار تن رسید


ساعت: 10:49
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920336

نیک نژاد با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 34 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه تولید شده است، اظهار کرد: در سال 1394 در این کارخانه تولید شده است. وی درخواست وام خرید کتاب درسی از سازمان بودجه برنامه آموزش و پرورش و فرهنگ برای پرداخت هزینه این گیاه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; امید نیک نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران از تولید 34 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه در 9 ماهه امسال خبر داد. وی گفت: از این میزان 23 هزار تن به آموزش و پرورش و 1600 تن به ارشاد برای توزیع به ناشران عرضه شده است و این میزان کاغذ تحریر در این شرکت در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی افزود: علیرغم همه ناملایمات، عدم همکاری و گاه موانعی که برخی نهادها ایجاد می کنند، به قولی که با مردم، دولت سیزدهم و اهالی فرهنگ داده ایم پایبند بوده ایم و با تمام توان به سرانجام خواهیم رساند. ساخت یک تولید کاغذ محلی.”
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران خاطرنشان کرد: پس از تعمیرات اساسی و تعمیرات چند روزه پیش بینی شده ذخیره سازی فصلی و مناسب چوب از 24 دی ماه تا پایان سال، بیش از 10 هزار تن کاغذ سفید در این مجتمع تولید خواهد شد. که در مجموع بیش از 40000 تن کاغذ تحریر در سال جاری با کیفیت خوب در کارخانه کاغذ مازندران تولید می شود.
نیک نژاد گفت: با برنامه ریزی مناسب از هفته جاری 12 هزار مترمکعب چوب روسی به تدریج وارد محوطه کارخانه می شود و این رقم تا پایان سال با انعقاد قرارداد جدید به 24 هزار مترمکعب می رسد.
وی ادامه داد: در صورت تزریق نقدینگی، تامین چوب مورد نیاز از درختان ریزش شده جنگل های شمال و تعدیل قیمت کاغذ خریداری شده در سال آینده، تمام نیاز آموزش و پرورش و بخش بزرگی از نیازهای ناشران کشور برآورده خواهد شد. تولید شده در کارخانه کاغذ مازندران
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران درخواست اعطای اعتبار لازم برای خرید کاغذ کتاب درسی از سازمان برنامه و بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت آن به این کارخانه کرد.
وی خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده با عنایت ویژه رئیس جمهور، دستور معاون اول رئیس جمهور و پیگیری وزیر، خبرهای خوب حمایت ویژه دولت از این صنعت ملی و محصول راهبردی اعلام خواهد شد. فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بانک ملی. اکثر موارد موجود اعلام خواهد شد. را مطرح خواهد کرد
یادآور می شود کارخانه چوب و کاغذ مازندران پس از سال ها وقفه در سال گذشته و پس از تغییر مدیریت به مزیت اصلی خود یعنی تولید کاغذ تحریر مورد نیاز کشور بازگشت و امسال بیش از 38 هزار تن کاغذ نوشت. برای آموزش و پرورش، کتب درسی و توسط مؤسسات انتشاراتی کشور تهیه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید