افسر پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان; فرشته نجات دختری 7 ساله شد

افسر پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان;  فرشته نجات دختری 7 ساله شد

روز جدید کودک 7 ساله ای که بر اثر تصادف و لخته خون در گلویش در آستانه خفگی و مرگ قرار داشت با حضور به موقع کارشناس پلیس راه از مرگ نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان زنجان – تبریز در خصوص اقدامات خود و نجات جان یک کودک 7 ساله گفت: از تصادف در محور زنجان – تبریز مطلع شدم. در کیلومتر 19 و یک کامیون در جاده با یک تریلر تصادف کرد.

سرهنگ ایمانعلی حسینی افزود: با تماشای این صحنه به خودروی آسیب دیده رسیدم و مشاهده کردم دو سرنشین خودرو با هم برخورد کردند و دو سرنشین آنها که یکی از مجروحان این حادثه دختری 7 ساله بود بیهوش شد.

وی گفت: پس از بررسی وضعیت دختر 7 ساله متوجه شدم که او نفس نمی کشد اما خوشبختانه هنوز نبض وجود داشت و با توجه به تجربیات گذشته احتمال انسداد راه هوایی را مطرح کردم.

این پلیس ادامه داد: از آنجایی که تا رسیدن اورژانس امکان اتلاف وقت برای نجات جان کودک وجود داشت، ابتدا دهان کودک را باز کردم و متوجه شدم مقدار زیادی خون در گلویش جمع شده و تبدیل به لخته شده است و نوزاد را چرخاندم. به پهلو و سر نوزاد را پایین انداخت که باعث شد لخته های خون از دهانش خارج شود.

وی گفت: پس از بیرون آمدن لخته های خون و باز شدن مجاری تنفسی، نوزاد شروع به نفس کشیدن و سپس گریه کرد و بعد متوجه شدم که خوشبختانه خطر برطرف شد و نوزاد نجات پیدا کرد.

گفتنی است پس از بهبودی نسبی قربانیان، والدین کودک به همراه فرزندشان در کلانتری محور زنجان – تبریز حضور یافته و از زحمات پلیس قدردانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید