افشاگری عجیب سرمربی استقلال روز جدید

افشاگری عجیب سرمربی استقلال

پیروز گوربانی با اشاره به اخراجش از باشگاه رایکا بابل گفت: با افتخار می گویم که اخراج شدم. این اخراجی است که در سال های آینده می توانم به آن افتخار کنم. افتخار می کنم که نتوانستم در فضایی که حرف و حدیث زیاد بود به کارم ادامه دهم.

وی در خصوص دلایل جدایی از باشگاه رایکا گفت: از ابتدای فصل به دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات با 7 بازیکن شروع به کار کردم. من کارم را بر پایه جوانان بنا نهادم. قرارداد اکثر بازیکنان 100 تا 200 میلیون و شاید فقط سه نفر بود.» چهار بازیکن ما حدود 300 تا 500 میلیون قرارداد داشتند، تیم ارزان قیمتی را بستیم و از روز اول گفتم این تیم به 10 هفته زمان نیاز دارد تا شکل بگیرد.

قربانی تصریح کرد: اما دوستان از همان روز اول شروع کردند، انگار این تیم سال گذشته جایی بود که جدول بود. ما هم نیاز به زمان داشتیم چون تمرینات پیش فصل نداشتیم، با نظر اکثر کارشناسان بهترین بازی 4 هفته اخیر را انجام دادیم. تیم ما تشکیل شد، اما هر روز بعد از باخت یک ماجراجویی بود، بعد از پیروزی یک ماجراجویی بود. همیشه درباره ما داستان می ساختند.

وی افزود: با وجود مشکلات زیاد، اعتباری به دست آوردم و این اتفاقات را در خودم ریختم، به هیچ مشکلی فکر نکردم و گفتم حل می شود، اما به نظر نمی رسد. آنها می خواستند به بازیکنان پول بدهند که باید در هفته دوم پول را پرداخت می کردند، اما ضعیف عمل کردند. از من خواستند که بازیکنان را بین 10 روز تا دو هفته نگه دارم، گفتم قابل قبول است و بعد دوباره پولی به من ندادند.

سرمربی رایکا خاطرنشان کرد: بررسی کردند و گفتند 5 روز دیگر چک می کنیم. این تیم در همدان به خاطر همان وعده ها و وعده های توخالی شکست خورد. بعدها مشخص شد که بازرسی ها در محل نبوده و هنوز انجام نشده است. پس از مدتی برخی از بازیکنان پول پرداخت کردند و برخی دیگر پرداخت نکردند. تاکنون حتی یک ریال به کادر فنی پرداخت نشده است. آنها نمی دانستند، من با احترام از 5 بازی آخر لیگ فصل گذشته اینجا آمدم اما یک ریال هم به ما ندادند. مدام التماس می کردند و می گفتند صبر کن و من هم قبول کردم.

«آخرین داستان آنها این است که صورتجلسه را برای من امضا کردند. من خودم گفتم تیم ما آنقدر قوی است که در نیم فصل اول مجرد باشد و در پایان فصل بتواند جزو پنج شش نفر اول باشد. سرمربی بازنشسته گفت: تیم های حاضر در جدول. بلافاصله این را نوشتند و گفتند این را بنویس، اگر نمی توانی باید استعفا بدهی و هیچ ادعایی از باشگاه نداشته باشی. با این حال قبول کردم و گفتم به قولم می مانم اما وقتی امضا کردم 20 درصد قرارداد کادرفنی را به من بدهید. آنها باید برای هفته دوم هزینه می کردند، اما ما هفته یازدهم را هم از دست دادیم و اتفاقات زیادی افتاد.

وی با اشاره به مطالبات کارکنان این باشگاه گفت: از سال گذشته که مدیریت تیم را برعهده گرفتم 20 الی 30 نفر را به تیم آورده اند و از خانواده هایشان پول گرفته اند. این آقایان هزینه تیم را با بازیکنان دستمزد پرداخت کردند. جالب اینجاست که در یکی از بازی های رایکا، خانواده ها بنری به همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود «از خانواده های فقیر 300 میلیون گرفتند». این مدیران با من مشکل داشتند چون جلوی این مشکلات را گرفته بودم و اجازه نمی دادم اتفاق بیفتد. یادم نیست پارسال وقتی به اولین تمرین رفتم 50 بازیکن در زمین حضور داشتند که تعجبم را برانگیخت.

مقتول با بیان اینکه به دلیل مصاحبه با وی دست از کار کشیدم گفت: دیروز مصاحبه کردم و آقایان گرفتند. می گویند چوب از دست گربه خود دزد فرار کرده است و به نظر من همین طور است. خدا را شکر روزی که آنجا بودم سخت کار کردم و نگذاشتم تیمم در راه های ناسالم موفق شود. امیدوارم فوتبال ما سالم باشد. از فردا کار را شروع می کنم تا مربی شوم. این به معنای مبارزه با افرادی است که نباید در فوتبال حضور داشته باشند، اما به فوتبال آمده اند تا از آنها استفاده کنند و کارهای دیگری انجام دهند. من از فردا این مبارزه را ادامه می دهم و به آن افتخار می کنم، سال های بعد می خواهم برای پسرم توضیح دهم حتما به پدرش افتخار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید