افشاگری وزیر ورزش درباره سرمربی بعدی استقلال

حمید سجادی در حاشیه نشست مشترک بحث حکمرانی در ورزش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه حاضران و اساتید مدعو سوالاتی را در خصوص اجرای بهتر و موثرتر حکمرانی در ورزش بیان کردند. مواردی در تایید عزیزانم به ذهنم رسید که گفتم. 10-12 سال پیش معاون وزیر ورزش بودم، از سال 1387 تا 1391 معاون وزیر بودم و تجربه داشتم و اساسنامه متفاوت بود. من از وضعیت موجود راضی نبودم، اما منظورم از این مصادیق عدم حاکمیت در ورزش است، این اتفاقات می تواند بیفتد.

وی ادامه داد: طی 15 تا 30 سال گذشته مشکلاتی در اداره ورزش وجود داشته است. اکنون با هماهنگی سازمان‌های بین‌المللی و با بررسی‌های خودمان، اتفاقاتی که در ساختار ورزش کشور افتاده است، تغییرات ساختار کشور و مهمترین اتفاق ورزش، قانون، تعهدات و اهداف است. از ورزش و جوانان بوده است ما توضیح دادند که کار مجلس بود. بر اساس این قانون 9 آیین نامه نوشته شد و فدراسیون ها اساسنامه دارند. همانطور که می بینیم اوضاع تحت کنترل است اما مواردی که در جلسه عنوان کردم مربوط به گذشته بود. گفتم یک نفر قبل از دولت سیزدهم اینطور رفتار می کرد و این حرف ها را می زد. اتفاقات قبل از دولت سیزدهم رخ می دهد. مثلا می گفت قانون اساسی جمهوری اسلامی را قبول ندارم و من خودم قانون اساسی را نوشتم و دارم که در ورزش نمی شود این حکمرانی کرد! فوتبال هم دو جایگاه دارد.

وی در خصوص اینکه سرمربی اسپانیایی امروز برای مذاکره با استقلال آمده و اینکه آیا قراردادش دلاری خواهد بود یا ریالی، گفت: نمی دانم; می خواهند مربی خارجی بیاورند یا نه؟ تا جایی که من می دانم دنبال مربی ایرانی بودند. خبری که تا دیروز داشتم این بود که استقلال در حال تحقیق و تفحص از سرمربی ایرانی است. امروز صبح در جلسه بودم و به من اطلاع ندادند. اگر فرضیه شما مبنی بر آمدن مربی خارجی برای باشگاه درست باشد، باید همان مفاد قوانین توضیح داده شده رعایت شود. اگر قرارداد به دلار باشد به دلار و اگر ریال نباشد همانطور که مقررات است. یکی از آخرین تصمیمات در ورزش، سقف بودجه است. در فوتبال برای بودجه و هزینه ها سقف گذاشته اند، مثلاً 325 میلیارد تومان برای آسیایی ها است و مبالغ مشخصی برای حرفه ای شدن وجود دارد. تحولات دیگری برخاسته از دستورالعمل های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فوتبال بوده است که رعایت آنها در فوتبال خوب است. چیزهایی که در دنیای فوتبال داشتند نوشته شده بود تا اینجا هم اعمال شود.

وزیر ورزش در خصوص کوچک بودن ورزش و برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم تمهیداتی داریم، این احکام مالی و بودجه ای بود که یکی دو هفته پیش به هیات دولت توضیح دادم. . رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه در مورد آنچه بودجه و تصمیمات مالی در دولت گفته شد و همه تصمیمات بودجه را به عنوان 27 درصد ارزش افزوده که قبلاً در برنامه و بودجه سالانه باشگاه ها لحاظ می شد پذیرفتند.

سجادی خاطرنشان کرد: الان 6-5 تصمیم خوب داریم و چیز خاصی نیست. برنامه 5 ساله به مجلس ارسال شده و نمایندگان مردم آن را دیده و نظر داده اند. اینطور نیست که او را در برنامه هفتم ندیده باشند. مگر می شود کشوری ورزش و جوانی اش را نبیند؟ می گوییم و موضوع را مطرح می کنیم. کشور نیز دارایی است و بر اساس الزامات همکاری کرده است. ورزش تاکنون مورد حمایت قرار گرفته است. نمیگم ولی اگه خواستی با فیروزی صحبت کن. امسال به عنوان بودجه وضعیت ما خیلی بهتر از سال گذشته است.

وی در خصوص چانه ورزشی کوچک توضیح داد: به این می گویند. چانه بالا سالهاست که یک ورزش جزئی بوده است. زمانی که ورزش می کردم در مسابقات جوانان آسیا 3 مدال آسیایی آوردم. تنها مدال آور مسابقات آسیایی در 100 سال ورزش ملی ایران من هستم که در سال 66 در سنگاپور دو برنز و یک نقره گرفتم. علی کفاشیان در آن زمان رئیس فدراسیون بود و گفت: حمید میدونی چیکار کردی گفت به خاطر مدال های شما بودجه ما دو برابر شد. پرسیدم این بودجه چقدر است و پاسخ این بود که بودجه دوومیدانی امسال یک میلیون و 600 هزار تومان است. رئیس سازمان به خاطر این مدال بودجه فدراسیون را دو برابر کرده یعنی 3 میلیون و 200 هزار تومان.

دیدگاهتان را بنویسید