افطار با چای یا نوشیدنی های کافئین دار خواب را مختل می کند / با یک چرت کوتاه در ماه رمضان تمرکز و انرژی را باز می گرداند.


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820875

دردان خاطرنشان کرد: برای تنظیم خواب در ماه مبارک رمضان باید به اهمیت تغذیه واقف بود زیرا برخی افراد به محض رسیدن افطار چای یا مایعات کافئین دار می نوشند که همگی باعث اختلال در خواب می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داردان مشاور چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: ماه مبارک رمضان امسال مصادف با فصل بهار بوده و تغییر شرایط جوی زندگی روزمره ما را متحول می کند.
وی افزود: از آنجایی که کیفیت خواب بر سلامت افراد تأثیر می گذارد، برای تنظیم بهتر خواب، نباید از اهمیت خواب غافل شد، بنابراین طبق نظر کارشناسان باید حداقل چهار ساعت خواب بین افطار و شکر باشد.
دردان با اشاره به اینکه اگر فردی دچار کم خوابی شدید شود، نیم ساعت تا یک ساعت پس از سحر در صورت مهیا بودن شرایط کاری می تواند برای خوابیدن وقت بگذارد، افزود: قدر آن را بدانیم.
وی گفت: این باور غلط که برخی افراد فکر می کنند بهتر است در طول روز بیشتر بخوابند باید اصلاح شود، زیرا خواب طولانی مدت نه تنها مفید نیست، بلکه باعث سردرد و خواب آلودگی نیز می شود.
وی یادآور شد: چرت کوتاه مردم در ماه رمضان می تواند تمرکز و انرژی را به افراد بازگرداند. همچنین برای تنظیم خواب در این ماه مبارک باید به اهمیت تغذیه پی برد، زیرا برخی از روزه داران به خوردن غذاهای شیرین روی می آورند و برخی دیگر، زمانی که زمان افطار می رسد، شروع به نوشیدن چای یا مایعات کافئین دار می کنند، همه اینها. می تواند خواب افراد را مختل کند.
دردان گفت: ترکیب غذاهای چرب یا شیرین می تواند افراد را از حدود یک ساعت خواب سالم محروم کند و بهتر است جایگزین دیگری برای این غذاها داشته باشد و نوشیدن آب سرد، خرما یا مواد حاوی فیبر مانند میوه ها و سبزیجات می تواند. در ماه مبارک و کمک به تنظیم خواب بهتر.
این مشاور در ادامه به وجود نور مصنوعی در شب مانند نور زیاد در اتاق یا تماشای صفحه نمایش با موبایل، کامپیوتر، تلویزیون و … اشاره کرد. قبل از رفتن به رختخواب، کاهش زمان خواب افراد: برخی افراد به آن عادت دارند. از نورهای مصنوعی استفاده می کنند اما عادات اکتسابی دارند و به سختی می توان آنها را تغییر داد، اما به خصوص در هنگام خواب، مدل های مناسب می تواند برای خواب راحت بسیار مفید باشد و مقدمه ای برای خواب راحت باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید