پرهیز از غذاهای پرچرب و شور در وعده صبحانه و افطار / شروع افطار با آب ولرم باعث شستشوی معده می شود.


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820900

مهدی طرزی زاده گفت: در وعده صبحانه و افطار از خوردن غذاهای پرچرب و شور خودداری کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ترویردی زاده فوق تخصص گوارش و کبد در گفت و گو با عصر هامون گفت: حلول ماه مبارک رمضان را به شما تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال طاعات و عبادات همگان را مسئلت می نمایم. درباره این ایام سوالات زیادی پرسیده شده است: «روزه بگیریم یا نه و چه شرایطی را باید در این ایام رعایت کنیم.

وی افزود: اتوکشی برای افرادی که آمادگی جسمانی و تناسب اندام دارند اجباری است و کسانی که بیماری های گوارشی یا زخم معده یا بیماری های مزمن نیاز به درمان دارند، از نظر پزشکی برای این افراد گرسنگی می کشند زیرا بیماری آنها تشدید شده و سلامت آنها را به خطر می اندازد. آنها نیازی به سریع بودن ندارند.

این فوق تخصص گوارش گفت: از نظر تغذیه به همه افراد گرسنه توصیه می شود از پرخوری پرهیز کنند.

وی افزود: مهمترین کاری که یک روزه دار در وهله اول باید انجام دهد پرخوری نیست.

وی خاطرنشان کرد: روزه داران بلافاصله بعد از افطار یا سحر از مصرف غذاهای شور و سرخ کردنی با ادویه جات ادویه اکیدا پرهیز کنند و در هنگام افطار با آب گرم یا سرد روزه خود را قطع کرده و به تدریج شروع به خوردن سایر غذاها کنند.

وی گفت: در هنگام افطار حتما توصیه می شود با توجه به اینکه فصل گرما است و بسیاری از روزه داران احساس تشنگی می کنند، از خوردن زیاد پرهیز کنند و افطار را با چای یا آب ولرم شروع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید