تغذیه مناسب افطار و شکر ضامن سلامتی / با مصرف شربت هاکشیر در وعده صبحانه از تشنگی جلوگیری می کند


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819625

وی گفت: تغذیه مناسب افطار و شکر تضمین کننده سلامت است. افرادی که در طول روز تشنه هستند باید در وعده صبحانه شربت خاکشیر، آبلیمو یا چای کمرنگ بنوشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهناز مردانی در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: با برنامه ای متنوع که نیازهای بدن را تامین می کند، می توانیم علاوه بر گرسنگی و تغذیه مناسب، سلامت جسمی را نیز تضمین کنیم.

وی افزود: یکی از نکات مهم روزه داران در ماه مبارک رمضان استفاده از گروه های غذایی اصلی مانند غلات، شیر و لبنیات، پروتئین و سبزیجات و میوه جات است که باید در وعده افطار، شام و صبحانه مصرف شود.

این متخصص تغذیه بیان کرد: اگر این روزها تمام نیازهای بدن به میوه ها و ویتامین ها تامین شود، قطعا مشکلی در سیستم ایمنی بدن ایجاد نمی کند و افراد پس از یک ماه گرسنگی از نظر جسمی و روحی سالم خواهند بود.

آقایان گفتند: مصرف مایعات داغ مانند شیر، چای یا ماءالشعیر با شکر طبیعی مانند خرما یا کشمش و توت در ظرف افطار توصیه می شود و از مصرف زیاد مواد قندی مانند بامیه زولبیا به دلیل بالا بردن قند خون خودداری شود. خون می شود

وی گفت: همچنین استفاده از سوپ نرم، حلیم کم چرب یا بلغور جو دوسر در افطار و پرهیز از مصرف غذاهای سنگین در افطار توصیه می شود.

این متخصص تغذیه گفت: در وعده شام ​​نیز بهتر است از برنج یا نان با پروتئین حیوانی یا گیاهی استفاده شود و در وعده شام ​​از سبزیجات و سالاد غافل نشوید البته بهتر است از مایعات از افطار تا شکر استفاده شود. به اندازه کافی فراموش نکنید

مردانی بیان کرد: برخی از روزه داران رغبتی به خوردن صبحانه ندارند اما برای جلوگیری از افت فشار خون و قند در طول روز باید حتی از چند لقمه نان، پنیر و گردو استفاده کرد. البته بهتر است گرسنه ها در وعده های غذایی غذا بخورند.سبزیجات و غلات را صبح مصرف کنید و از غذاهای چرب و سرخ شده که باعث تشنگی و تشنگی در طول روز می شود پرهیز کنید.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در طول روز احساس تشنگی می کنند بهتر است در وعده صبحانه از شربت خاکشیر، آبلیمو یا چای کمرنگ استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید