اقتدار نیروی دریایی ایران به جهانیان نشان داده شد/ مردم نقش اصلی را در نظام اسلامی دارند

ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789194

محمد بیکر محمدی لائینی گفت: امروز نیروی دریایی به نقطه قدرتی رسیده است که 45 هزار کیلومتر از اعماق اقیانوس های جهان را بدون دریافت کمک از 55 بندر در این مسیر طی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری با گرامیداشت روز ناوگان اظهار داشت: شناورهای نفتی توسط ناوگان اسکورت شدند.

وی افزود: امروز نیروی دریایی به نقطه قدرتی رسیده است که بدون دریافت کمک از 55 بندر در طول مسیر، 45 هزار کیلومتر از اعماق اقیانوس های جهان را طی کرد.

محمدی لائینی یادآور شد: امروز خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و بزرگراه های دریا توسط نیروی دریایی ارتش حفاظت می شود و از جان باختگان این نیرو قدردانی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از درخشان ترین آثار بعد از انقلاب اسلامی و پیشرفته است، گفت: این قانون بسیار مدرن و پیشرفته است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت خلبان احمد کشوری افزود: 15 آذرماه سالروز شهادت اولین فرمانده عملیاتی لشکر 25 کربلا سردار ایلاگی است و آن را گرامی می داریم.

محمدی لائینی بر لزوم رسیدگی به حقوق افراد دارای معلولیت تاکید کرد و از مسئولان خواست تا در زمینه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی به حقوق این جامعه توجه کنند و گفت: باید شرایط را برای حضور معلولان در جامعه.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هنوز بخشی از مطالبات جامعه دارای معلولیت محقق نشده است، از مسئولان خواست تا برای رفع نیازها توجه کنند.

وی به مناسبت شانزدهمین روز خطر و دانش آموز اشاره کرد و افزود: دانش آموزان در مقاطع مختلف از جمله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سربلند هستند.

امام جمعه ساری با اشاره به شناسایی ضلع جدید تاج به نام آمیکرون ادامه داد: بعید است که این سمت به کشور برسد بنابراین توصیه می کنیم از برگزاری جلسات و رفت و آمد خودداری شود.

محمدی لائینی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز گفت: این مذاکرات نسبت به گذشته بسیار صادقانه تر آغاز شده است، اما باید مراقب بود که مذاکرات خدشه دار نشود چرا که صحبت از مذاکرات ملموس و شرورانه است.

لزوم یادگیری و فرهنگ سازی در جمع آوری زباله

امام جمعه آمل نیز زباله را بزرگترین معضل مازندران و آمل دانست و گفت: زباله ها باعث سردرگمی و بیماری زیادی شده است. متاسفانه هنوز اطلاعی از جمع آوری زباله نداریم، شهردار باید با بررسی و اعمال اختیارات این مشکل را حل کند.»

حجت الاسلام جلیل مرتضوی در خطبه نماز جمعه این هفته آمل با اشاره به دستگیری مجری در شهرداری آمل گفت: شناسایی و دستگیر شوید.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری باید از نیروهای متخصص استفاده کنند، افزود: قراردادی با نیروهای مشهدی منعقد شده که اصلاح ساختار شهری است، نیروهای بسیار خوبی در شهرداری وجود دارد، این میلیارد باید با شهرداری انجام شود. نیروها و متخصصان آملی.

امام جمعه آمل یکی از مشکلات امروز شهرداری ها را کم کاری کارشناسان دانست و گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که متخصص را به جای آنها نمی گذاریم، الان در شهرداری های سراسر کشور این اتفاق می افتد. ما تخصص استاندارد را انجام می دهیم.”

مرتضوی تصریح کرد: این بار نگویید دیگران تصمیم می گیرند یا مردم را جابجا می کنند، اگر این توافق بسته شود آن را زیر پا می گذارند و نیروهای داخلی و متخصص را ارزیابی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار مردم از شورا و شهرداری حل مشکلات است، گفت: شورا و شهرداری برای بازدید به محلات می روند. خوب است و این تعامل با مردم خوب است. ما موظفیم شورا و شهردار را سر کار ببریم اما مردم زیبایی شهر و حل مشکلات شهری را از شهرداری انتظار دارند چرا که به فکر مردم هستند.

امام جمعه آمل از نحوه جمع آوری زباله در این شهرستان گلایه کرد و افزود: مردم برای جمع آوری زباله هزینه می کنند اما چند روزی طول می کشد تا زباله ها تخلیه شود از پیمانکار بپرسید.

مرتضوی به مشکل کشتارگاه آمل اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به کشتارگاه معترض هستند، کشتار هزینه های اضافی را به خانواده ها تحمیل می کند و همچنین تلاش زیادی برای کسب مجوز شده است. ما بیشترین کشتارها را در مازندران داریم و موضوع کشتارگاه باید جدی گرفته شود.»

وی با انتقاد از برنامه اقتصادی دولت افزود: دولت باید برنامه داشته باشد، تیم اقتصادی دولت اصلی تاکنون روند اجرایی خوبی نداشته و نتوانسته بازار را کنترل کند.

امام جمعه آمل در پایان یکی از مشکلات بازار را عدم قیمت گذاری دانست و گفت: همه قیمت گذاری می کنند، این نظارت باید تعدیل شود، همه چیز درست می شود، قیمت ها باید قیمت گذاری شود، بنابراین ما نمی کنیم. چنین مشکلاتی دارند.»

لزوم توجه کارکنان به ظرفیت علمی در مازندران

امام جمعه شهرستان سرخرود همچنین با بیان اینکه مردم بر خلاف حکومت های قبیله ای و دیکتاتوری در منطقه نقش محوری در نظام اسلامی دارند، گفت: مردم در نظام اسلامی نقش محوری دارند. وی گفت: به خاطر همین علاقه و علاقه از نظام خود با جان و دل حمایت می کنند و نمونه این فداکاری ها در پاسداشت مقدس و اغتشاشات مختلف احساس شده و هست.

حجت الاسلام مهدی تقی زاده در خطبه نماز جمعه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که توسط امام راحل بر اساس موازین اسلامی تأسیس شد، از ابتدا بر اساس حضور و اراده مردم ایجاد شد.

وی با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، افزود: گواه این امر برگزاری انتخابات مستمر و منظم به مدت 43 سال و شرکت اقشار مختلف مردم در مراسم و موکب ها است. “

امام جمعه سرخرود گفت: مردم و جامعه اگرچه از برخی کاستی ها و اشتباهاتی که گاه در دولت و کارمندان رخ می دهد ناراحت هستند، اما پایبند به اصل نظام و ولایت هستند.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: یکی از جنبه های دموکراسی حق اعتراض به آن کاستی ها و سهل انگاری هایی است که منجر به مشکلاتی در زندگی و معیشت مردم می شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید بستر مناسبی را برای اعتراضات مسالمت آمیز در جامعه فراهم کند تا گاه حرفه های غیبی و مشکلات مردم به گوش مسئولان برسد، اما آنچه بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد این است که بیگانگان با هر حربه ای به نظام ضربه بزنند افرادی که هرگز نبودند و نخواهند بود

امام جمعه سرخرود یادآور شد: دشمنانی که بیش از 40 سال است که هیچ دشمنی را از جنگ و تحریم گرفته تا ترور و آشوب و تبلیغات دروغین در بند نکرده اند. در هفته های اخیر شاهد اعتراضات و تجمعاتی در موضوعات مختلف از بحران آب و حق آبه در برخی استان ها تا تجمعات واکسن و مشکلات فرهنگیان بوده ایم که البته برخی از این اعتراضات مانند مشکل آب مردمی است. اما باید دید از کجا می آید و این مشکلات و کاستی ها که الان وجود دارد و مورد بحث است از کجا می آید.

حجت الاسلام تقی زاده تاکید کرد: حق اعتراض حق و حق است، اما در شرایطی که دولت کنونی تنها 100 روز است که بر سر کار آمده، کمی غیرعادی به نظر می رسد؛ اما در شرایطی که دولت فعلی تنها 100 روز است که روی کار آمده است، کمی غیرعادی به نظر می رسد. آنچه می بینیم این است که دولت با تلاش شبانه روزی و جهادی در تلاش است در همین مدت کوتاه مشکلات را در حوزه های مختلف حل کند.

وی با اشاره به 16 آذر روز دانش آموز گفت: شهید والامکام بهشتی فرمودند مرید مؤذن جامعه است، اگر بخوابد نماز امت برمی گردد. مسئولان باید به ظرفیت عظیم علمی و سیاسی دانشگاه ها توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه سرخرود با تاکید بر اینکه علوم دانشگاهی اعم از علوم انسانی و تجربی و غیره باید در جامعه اثرگذار باشد، افزود: امروز مستندسازی بدون تخصص و غیر ضروری و غیرکارشناسی بلای جان جامعه علمی شده است. کشور

حجت الاسلام تقی زاده گفت: تاثیرگذاری بر دانشگاه ها و دور نگه داشتن دانشجویان و فضای دانشگاه از آرمان های انقلابی زنگ خطری است که در صورت جدی نگرفتن ضربه های جدی در آینده به جامعه و نظام وارد خواهد شد.

وی در پایان گفت: دانشجو و دانشگاه باید برای انجام کارهای بزرگ در کشور آماده باشند، کارهایی که کشور و انقلاب را به قله های علمی و صنعتی منطقه و جهان برساند و این مستلزم درستی است. پاتولوژی؛ انتظار می رود نگرش جدیدی نسبت به آموزش و پرورش و دانشگاه ایجاد شود تا کارایی آن افزایش یابد و بتوانیم از تمام ظرفیت دانشجویان و جوانان خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید