اقداماتی برای کاهش مشکلات گردشگران و ملوانان انجام شود

ساعت: 20:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792699

رئیس جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا در کشور گفت: نیازمند بازنگری در روند مبارزه با قاچاق در کشور هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در اولین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت سیزدهم با تشکر از دستگاه های فعال در امر مبارزه با قاچاق کالا گفت: میزان کالا در انبارها، بنادر، سازمان گمرک و املاک وجود دارد، گواهی کار با قاچاق کالا.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که این میزان کالا چگونه باید وارد کشور شود و تا چه زمانی بر روند قاچاق نظارت داریم، گفت: قاچاق خلاف اقتصاد ملی است و خنجر پشت تولید است.

دکتر رئیسی با تاکید بر آگاهی دقیق و کارشناسی از علل و عوامل قاچاق و منابعی که در کشور به دست آورده است، گفت: موضوع قاچاق باید هر چه سریعتر حل شود و با شفاف سازی و شفاف سازی مقررات، باید تعیین کنید که کدام کالاها ممنوع است.و غیرمجاز است و چه کالاهایی می توانند وارد کشور شوند و مشخص کنید که چه اشخاصی تا چه حد و چه کالاهایی می توانند وارد کشور شوند.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار کمک به قاچاقچیان و ملوانانی شد که به صورت آلایندگی کالا وارد می کنند تا مشکلات آنها کاهش یابد.

رئیس جمهور گفت: نیازمند بازنگری در روند مبارزه با قاچاق کالا در کشور هستیم و قوانین مربوط به واردات کالا باید جلوی چشم مردم باشد و قوانین برای همه یکسان باشد. کشور. “

آیت الله رئیسی با تاکید بر شفاف سازی تعریف قاچاق برای ابهام زدایی از مردم، خاطرنشان کرد: تعداد قوانین مبارزه با قاچاق کالا زیاد است، هرچند همه قوانین به طور همزمان در حال بازنگری هستند، اما قوانین و مقرراتی که امروز از سوی گمرک الزامی است باید به صراحت تهیه شود. و به موقع توسط ستاد مبارزه با قاچاق انسان با کمک دولت و مجلس باید به اطلاع عموم برسند زیرا یکی از موارد سوء استفاده از قاچاق وجود همین قوانین متعدد است.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش ماموران نیروی انتظامی و گمرک در مبارزه با قاچاق کالا گفت: نیروی انتظامی مرزبان است اما مرزبانان اقتصادی گمرک هستند و تعیین می کنند چه کالایی وارد شود و چه کالایی وارد شود. پلیس به عنوان پیمانکار عمل می کند، بنابراین مرزبانان اقتصادی باید موارد قاچاق را تعیین کنند.

دکتر رئیسی با انتقاد از اقدامات ناهماهنگ مبارزه با قاچاق کالا گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا با هدف تعیین رویه های مشترک و هماهنگی دستگاه ها تشکیل شد و اصل تشکیل این ستاد جلوگیری از فرافکنی است و همه دستگاه ها در قبال این ستاد مسئول هستند. .

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم وحدت در تصمیم گیری ها و هماهنگی در اجرای آنها، گفت: با هماهنگی و تصمیم گیری مناسب می توان به جای واردات کالاهای تولید داخل، مواد اولیه را توسط مرزنشینان وارد کشور کرد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: عوامل اصلی قاچاق باید توسط دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی و با شبکه آنها برخورد شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تجارت را تسهیل کند، گفت: این ستاد باید برای تسهیل تجارت قانونی با سایر کشورها و در عین حال جلوگیری از صادرات و واردات غیرقانونی تلاش کند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه دولت معتقد به شفافیت در همه امور است، گفت: در دولت باید نسبت به سلامت نیروها حساس باشیم تا دلالان و سوداگران دچار لغزش نشوند. یکی از سازوکارهای این موضوع فعال شدن سامانه هاست و باید نظارت و نظارت بر اجرای قوانین وجود داشته باشد.

اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش از سخنان رئیس جمهور گزارشی از عملکرد خود در این حوزه ارائه و پیشنهاداتی را برای بهبود و هماهنگی بیشتر ارائه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید