توجه به مشکلات دهقانان پس از انقلاب / زمانی که اقداماتی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها انجام شد


ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807422

امروزه دهقانان نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی دارند و از این راه کسب درآمد می کنند. علاوه بر این دامداری یکی دیگر از مشاغل دهقانان است و این دو کارگروه در کشور مورد استقبال و حمایت قرار می گیرند، در حالی که در دوران پهلوی ضربه سختی بود، او وارد کشاورزی شد و می توان گفت این کار تقریباً به طور کامل انجام شد. نابود شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ قبل از انقلاب، تعداد زیادی از روستاها فاقد خدمات اولیه مانند آب، برق و گاز بودند که جمعیت زیادی از آب چشمه‌ها، کانال‌ها یا چاه‌های آشامیدنی و هیزمی که برای منازل استفاده می‌شد را شامل می‌شد.

خوشبختانه با ظهور انقلاب و توزیع عدالت در کشور، این قشر از نعمت آب، برق، تلفن و گاز نیز بهره مند شدند و با یکی از چرخه های تولید و نفوذ به آن نگریسته می شود.

الان می بینیم که حتی در روستاها اینترنت، مسجد، مدرسه، بهداری، آتش نشانی، کلانتری، بهداری و… وجود دارد. از دیگر امکانات لازم برای زندگی روستایی است که خوشبختانه در بسیاری از روستاهای کشور ایجاد شده است.

امروزه دهقانان نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی دارند و از این راه کسب درآمد می کنند. همچنین دامداری یکی دیگر از مشاغل دهقانان است و این دو کارگروه در کشور مورد استقبال و حمایت قرار می گیرند در حالی که در دوران پهلوی ضربه سختی بود به سمت کشاورزی رفت و می توان گفت این کار تقریباً به کلی از بین رفت. . .

آب آشامیدنی سالم یکی از دستاوردهایی است که بسیاری از روستاها به برکت انقلاب از آن برخوردار هستند. در زمان پهلوی هیچ گونه آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی سالم روستاها وجود نداشت و دولت پهلوی عملاً به سلامت این دسته از مردم بی توجه بود. حتی در شهرها محله هایی بودند که آب آشامیدنی نداشتند و باید از جاهای مختلف آبرسانی می شد.

امروزه در روستاها مراکز بهداشتی در داخل و یا نزدیک محل سکونتشان وجود دارد و برای درمان بیماری مجبور به مهاجرت به شهر نیستند و در این مکانها پزشکان و پزشکان برای خدمت به این قشر حضور دارند و در نهایت شأن و شخصیت روستاییان به آنها بازگردانده شده است.

در دوران پهلوی متأسفانه بسیاری از روستائیان به دلیل اینکه نمی توانستند برای معالجه به شهرها بروند و یا هزینه درمان بالا بود و توان پرداخت آن را نداشتند با وجود اینکه جزء جامعه کم درآمد بودند جان خود را از دست دادند.

در زمینه اشتغال زایی امکانات رفاهی برای روستاییان از جمله عشایر فراهم شده است.

زمانی که اشتغال زایی در روستاها رونق داشته باشد و بتوانند در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشند و روستاییان نیز از ایجاد شغل و تسهیلات بهره مند شوند، مهاجرت از روستا به شهر نیز کاهش می یابد و جمعیت روستاها به نسبت خوب می رسد. چون تعداد خانوارها باید به حد معینی می رسید تا رفاه روستاها تضمین شود.

بعد از انقلاب رفت و آمد روستاییان به شهرها بسیار راحت بود، زیرا علاوه بر جاده های آسفالته، وسایل حمل و نقل عمومی نیز برای آنها فراهم شده بود و حتی برخی از اهالی روستا مینی بوس و اتوبوس می خریدند و امرار معاش می کردند.

تقلید از زندگی غربی و عشق او به فرنگ، شاه و خانواده اش را کور کرده بود و دیگر هیچ قشری را نمی دید. با آوردن آرمان محرومیت زدایی به روستاها برای اجرای آن آرمان همت گماشت و تلاشش نتیجه داد.

کشور ما در 40 سال گذشته با مشکلات مهمی از سوی بیگانگان دست و پنجه نرم می کند و همواره شاهد تقلب آنها بوده ایم و توانسته ایم روستاهای کشور را به امکانات اجتماعی قابل قبولی مزین کنیم که بدون آن شاهد پیشرفت بیشتری در این زمینه بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید