تعصب فرمانداران آنها را از توجه به دهقانان و مردم باز می داشت


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820976

استاندار زنجان با بیان اینکه این تهمت ها گرفتار مسئولان و جلوگیری از توجه آنها به مردم در برخی روستاها و محرومان شد، گفت: بیش از 30 درصد مردم زنجان در روستاها و مناطق محروم زندگی می کنند که به سادگی نمی بینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به سالگرد شهادت صیاد شیرازی و شهید آوینی گفت: با بررسی سیره این دو شهید مشخص می شود که هم نظام دارند و هم نظام دارند. جمهوری اسلامی «در این راه شهید شدند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم ماموریت سپاه را خلاصه کنیم شامل حفاظت از مرزها می شود، افزود: مردم در نظام جمهوری اسلامی نقش ویژه ای دارند و آن نظام از مردم و برای آنهاست. از این رو تمام تلاش می شود تا از مشکلات مردم کاسته شود و تا حد امکان در دنیا و ماورای آن به کمال برسند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه معمولاً انسان به مقامی می رسد، تمام تمرکز خود را معطوف به شاخص های کلان می کند و این شاخص ها او را احاطه کرده است، گفت: ما هستیم و این لازم و حق است.

وی ادامه داد: اما مشکلی که از اول انقلاب گریبان مسئولان را گرفته این است که دیکتاتوری در برخی روستاها و محرومان را از توجه فرمانداران به مردم محروم کرده است و این رویه اصلا خوشایند نیست.

افشارچی تاکید کرد: کارکنان باید مراقب باشند که آیا به آب، جاده، رفاه روستاییان توجه می کنند یا خیر؟ وی گفت: بیش از 30 درصد مردم زنجان در روستاها و مناطق فقیرنشین زندگی می کنند که به سادگی آنها را نمی بینیم و مورد توبیخ قرار می گیرند.

وی گفت: 905 روستا در استان وجود دارد و مردمی که در آن زندگی می کنند حق دارند در رفاه زندگی کنند. آنها مسئول بیشتر امنیت غذایی هستند. آنها از اول انقلاب دنبال آرمان های خود بوده اند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند، کسانی که در روستاها زندگی می کنند باید مورد توجه قرار گیرند.

استاندار زنجان با بیان اینکه بسیج سازندگی موجب محرومیت زدایی در روستاها می شود، تصریح کرد: ما فرمانداران و مسئولان موظف به حمایت از بسیج سازندگی هستیم و در این راستا نباید از هیچ کمکی دریغ نکنیم و باید همه کمک های لازم را از طریق بسیج سازندگی انجام دهیم. که نیاز به بسیج دارد.و دریغ نکنید.

وی با انتقاد از مناقصه ای که برای ارائه چندین پروژه عمرانی برگزار شد اما هیچکس در این مناقصه شرکت نکرد، گفت: این نشان می دهد که نباید روال قبلی را طی کنیم. مکانیزم سیستم قابل اعتماد

افشارچی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی ظرفیت های زیادی برای استان دارد، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با کمترین هزینه بهترین خدمات را ارائه می دهد. به همین دلیل لازم است راهداری، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و سایر ارگان ها برای ارائه بهترین خدمات به دهقانان و مناطق فقیرنشین بسیج سازندگی را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه باید حساسیت ویژه ای برای کمک وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در اسرع وقت جلسه ای با اهالی روستا خواهیم داشت تا اقدامات لازم برای کمک به یک گروه جهادی انجام شود.

استاندار زنجان گفت: بانک اطلاعاتی مشکلات روستاها باید حساب شود تا هر حادثه و مشکلی که در روستاها اتفاق می افتد در زمان مناسب حل شود اما سپاه برای رفع محرومیت آستین ها را بالا زده و ما باید کمک کنیم و ما امید است از اقدامات خود در حوزه کلان برای خدمت به ولی فقیه غافل نشویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید