نماینده: در طرح مجلس، مردم از فرمانداران یا بخشداران مطالبه تجمع خواهند کرد/ شعارهایی که مطرح می شود کاملا روشن است.

نماینده: در طرح مجلس، مردم از فرمانداران یا بخشداران مطالبه تجمع خواهند کرد/ شعارهایی که مطرح می شود کاملا روشن است.

روز جدید محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: سازوکار برگزاری جلسات اعتراضی به طور کامل در برنامه مجلس مشخص شده است. اجتماعات و راهپیمایی ها باید بدون سلاح باشد. از طرفی نباید آرامش مردم را بر هم بزنند. مردم از فرمانداران یا ولسوالی ها می خواهند که جلساتی را برگزار کنند. شعارهایی که در این راهپیمایی مطرح می شود کاملاً مشخص می شود.

رئیس کمیته امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: در طرح مجلس گروه های مختلف می توانند جلسات خود را در چارچوب قانون برگزار کنند و مطالبات و ایراداتی را نسبت به موضوعات مطرح کنند. به این ترتیب مرز بین اعتراضات قانونی و آشوب های ضد انقلاب مشخص می شود.

محمدصالح جوکار با اشاره به اقدام کمیسیون امور داخله و محلات برای فراهم کردن بستر مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی، گفت: اصل 27 قانون اساسی مربوط به برگزاری موکب ها و تجمعات است. بر اساس اصل 27 قانون اساسی، تشکیل مجالس و موکب هایی که مخل امنیت نباشد و حمل سلاح نداشته باشد آزاد است.

وی همچنین گفت: اما تاکنون قانون خاصی در این زمینه نداریم. تاکنون تنها دستورالعمل یا ابلاغیه ای برای تعیین سازوکار برگزاری جلسات تهیه شده است. اکنون طرحی در این زمینه روی میز کمیته امور داخلی کشور و شوراها قرار دارد. در این طرح مکانیسم و ​​اسامی موکب ها و تجمعات مشخص شده است. این طرح مشخص می‌کند که چگونه افراد و گروه‌های مختلف می‌توانند درخواست جلسه کنند و درخواست‌ها و اعتراضات خود را در مورد یک موضوع مطرح کنند.

نماینده ساکنان یزد در شورای اسلامی تصریح کرد: سازوکار برگزاری جلسات اعتراضی به طور کامل در طرح مجلس مشخص شده است. اجتماعات و راهپیمایی ها باید بدون سلاح باشد. از طرفی نباید آرامش مردم را بر هم بزنند. مردم از فرمانداران یا ولسوالی ها می خواهند که جلساتی را برگزار کنند. شعارهایی که در این راهپیمایی مطرح می شود کاملاً مشخص می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی این طرح جداسازی اعتراضات قانونی مردم از اغتشاشات است. اگر کسی اعتراضی دارد باید بتواند اعتراض خود را در چارچوب قانون مطرح کند. اکنون گروه های مختلف مقابل مجلس تجمع کرده و اعتراضات خود را مطرح می کنند. نمایندگان مردم نیز در آن حضور یافتند و به درخواست های آنان گوش فرا دادند. امیدواریم با تصویب این طرح بتوانیم افرادی را که حق دارند و می خواهند آن را مطرح کنند از افرادی که مخالف انقلاب هستند و به دنبال مشکل هستند جدا کنیم. طرح مجلس شامل تشکیل اجتماعات برای اصناف و اعضای مختلف مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید