اختیار افزایش صادرات از استان را نداریم/ در ستاد اقتصادی باید به طور منسجم اقداماتی انجام شود.


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921266

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اختیارات کافی برای انجام کار و افزایش صادرات و بهره وری در استان خود نداریم گفت: متاسفانه در راس نیز انسجام و هماهنگی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; محسن افشارچی عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان که با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، گفت: الگوی مدیریت عمودی وجود دارد. در کشور اگرچه باید از طریق استانداری و معاونت هماهنگی اقتصادی رئیس جمهور هماهنگی هایی صورت گیرد، اما معمولاً این امر به راحتی امکان پذیر نیست زیرا قوانین قدرتمندی در حال تدوین است و این قوانین قدرتمند پاسخگوی ما نیست. مشکلات در استان ها

وی با بیان اینکه ساختار غلطی در کشور وجود دارد که مبتنی بر اقتصاد نفتی است، افزود: ما در شرایط عادی نیستیم بنابراین اگر بپذیریم که با نظام سلطه مبارزه می کنیم باید سازوکار مربوطه را ایجاد کنیم. به درستی.”

افشارچی با اشاره به اینکه کمربند بستن به معنای ایجاد بستر اقتصادی است، گفت: با ایجاد بستر اقتصادی باید علاوه بر پیگیری ثبات در حوزه جهانی، در حوزه داخلی نیز انسجام ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کشور نفت صادر می کرد، نیازی به صادرات نبود، گفت: زمانی که شیر صادرات نفت در کشور باز شد، صادرات در کشور یک خیال بود، اما اکنون حتی یک دلار سرمایه گذاری و صادرات ما شده است. با ارزش

وی با بیان اینکه خواستار اقدام هماهنگ در اردوگاه اقتصادی هستم، اذعان داشت: باید پیش بینی و پیش بینی شود.

افشارچی با اشاره به اینکه اقتصاد کنونی کشور دیگر اقتصاد نفتی نیست، گفت: باید فرصت را غنیمت شمرد و در مورد چیزی متفاوت فکر کرد که بتواند یک دلار ارز بیشتر برای کشور به ارمغان بیاورد.

استاندار زنجان گفت: اگرچه توان کافی برای انجام کار و افزایش صادرات و بهره وری در استان خود را نداریم، اما متاسفانه در راس انسجام و هماهنگی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید