اقدامات علیه ایران غیرقانونی است/ صادرات نفت برای اقتصاد ایران حیاتی است


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912439

وزیر انرژی روسیه گفت: فکر نمی کنم ایران عامل بی ثباتی در خلیج فارس باشد. اقدامات انجام شده علیه ایران در قالب تحریم هایی اعمال شده است که یکی از جنبه های کلیدی آن تولید و صادرات نفت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با CNBC گفت: فکر نمی کنم ایران عامل بی ثباتی در خلیج فارس باشد. اقدامات انجام شده علیه ایران در قالب تحریم هایی اعمال شده است که یکی از جنبه های کلیدی آن تولید و صادرات نفت است.

وی ادامه داد: (این موضوع) بسیار مهم است زیرا ایران همواره یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان بوده است و تولید و صادرات نفت برای اقتصاد ایران حیاتی است.

نواک خاطرنشان کرد: در خصوص محدودیت های اعمال شده برای صادرات ایران، ما از ایران حمایت می کنیم و معتقدیم این تحریم ها غیرقانونی است زیرا مورد تایید سازمان ملل نیست.

این مقام روسی همچنین تصریح کرد: این اقدامات نه تنها در ایران که تحریم ها در آن اعمال شده است، بلکه همانطور که همه می بینیم در کل منطقه و اطراف خلیج فارس به طور جدی بی ثبات می شود. آنچه مهم است این است که تحریم ها در نهایت به نتایج مطلوبی دست پیدا نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید