اقدام ما درباره پهنه بازار تاریخی اردبیل باید نقطه عطفی در تاریخ منطقه باشد

مدیرکل حفظ و احیای بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی :

فاطمه داوری گفت: برای رقم زدن اتفاقی خوب برای این مجموعه تلاش می‌کنیم و اقدام ما درباره این پهنه باید نقطه عطفی در تاریخ این منطقه باشد.


به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی  روز سه‌شنبه در بازدید از بازار تاریخی اردبیل و پهنه مجاور آن به همراه کارشناسان حوزه میراث‌‌فرهنگی و بناهای تاریخی، گفت: حفظ بازار تاریخی اردبیل دغدغه ماست و این مجموعه و پهنه مجاور آن نیازمند مطالعه و بررسی‌های همه‌جانبه‌ است. این کار باید با در نظر گرفتن تاثیر طرح در آینده بازار و منطقه اجرا شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ساماندهی پهنه مجاور بازار تاریخی اردبیل اهتمام ویژه دارد و طی جلسات مستمر، با حضور مدیران ستادی و استانی، این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

حسن محمدی‌ادیب افزود: خواستار ساماندهی این پهنه و خروج آن از حالت مخروبه‌ با رعایت ملزومات مرتبط با بافت تاریخی هستیم و تعیین کاربری این منطقه را به مطالعات کارشناسی محول می‌کنیم.

وی ادامه داد: پهنه مجاور بازار با حدود ۷ هزار مترمربع در مجاورت محوطه ثبتی بازار تاریخی اردبیل قرار دارد و جزو محدوده ثبتی نیست، اما مقررشده در قالب طرحی به بازار ملحق شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: این بخش در حال حاضر بیشتر بایر و زمین خالی بوده و اغلب بناهای قدیمی این پهنه، تخریب شده‌ است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید