اقدام ویژه مجلس برای احقاق حقوق فرهنگیان

اقدام ویژه مجلس برای احقاق حقوق فرهنگیان

محمد واحدی با اشاره به کلید خوردن طرح مطالعه و تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره معلمان گفت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه مجلس یازدهم و به ویژه کمیسیون آموزش بوده موضوع صندوق ذخیره معلمان است. که دوران حکومتش با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در شورای اسلامی افزود: طبق آمار یک میلیون و 600 هزار معلم شاغل و بازنشسته در این صندوق سهامدار هستند که بین 3 تا 5 نفر است. درصد بر اساس مصوبه قانونی حقوق و دستمزد ماهیانه معلمان در این صندوق واریز می شود و به همان میزان نیز باید توسط دولت به صندوق واریز شود.

وحیدی تصریح کرد: بر این اساس کمیسیون آموزش به عنوان متولی حوزه آموزش و پرورش کشور وظیفه نظارت بر دستگاه های ذیربط را دارد و بارها از وزرای قبلی درخواست نظارت بر صندوق را داشته ایم اما گزارش خاصی به این نهاد ارائه نشده است. کمیسیون و دولت نیز نتوانسته سهم خود را بپردازد، معایبی دارد که از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی شود.

وی از جمع آوری امضا برای مطالعه و تحقیق در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: طبق اخباری که در اختیار داریم برخی از حوزه های صندوق زیان ده است و انتصاباتی در صندوق انجام شده و گاهی افرادی که کمتر دارند. دانش و تخصص در پست های مدیریتی قرار گرفته اند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: محور تحقیق و تفحص بر روی چند موضوع کلیدی بود که مهمترین آنها ارائه صندوق در گزارش های اجرایی، اداری و مجلس بود و در این زمینه ها وجود داشت. عدم شفافیت است.

وی محور بعدی رسیدگی را عدم تحویل سهام برشمرد و گفت: هرچند وعده های مکرر در این زمینه داده شده و بخشی از آن نیز تبلیغ شده است، اما تحویل واقعی به سهامداران صورت نگرفته است.

وحیدی تصریح کرد: دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان نیز باید در بورس عرضه شود اما این اقدام هنوز نهایی نشده است.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم افزود: همچنین گزارش هایی مبنی بر پرداخت های غیرعادی به اعضای هیات رئیسه و هیات امنا دریافت کرده ایم و نیاز به شفاف سازی این موضوع وجود دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملکان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در شورای اسلامی افزود: همچنین اساسنامه صندوق باید به تصویب هیات وزیران می رسید که به تصویب نرسید و امیدواریم این امر بررسی منجر به تصمیمات مثبت خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر به طور متوسط ​​ماهانه 150 میلیارد تومان از حقوق بیش از 650 هزار معلم در سراسر کشور کسر و به صندوق ذخیره معلمان واریز می شود که هیچ خروجی برای معلمان ندارد و فقط افرادی که بازنشسته می شوند از حقوق بسیار ناچیزی برخوردار می شوند. مقدار .

نایب رئیس کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری یادآور شد: پژوهش و مطالعه با امضای نمایندگان به هیئت رئیسه ارائه می شود و سپس هیئت رئیسه به کمیته تخصصی ارسال می کند. کمیسیون تخصصی وظیفه دارد بین متقاضیان طرح و دستگاه مربوطه جلسه ای برگزار و در نهایت گزارش جلسه را به مجلس ارائه کند. پس از آن در جلسه علنی دادگاه رای گیری می شود و با رای مثبت کمیسیون تحقیق شروع به کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید