اقشار و نهادهای تاثیرگذار در جنگ نرم نقش آفرینی می کنند/ سخنان رهبری همیشه چراغ راه مسئولان در تصمیم گیری و سیاست است


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810089

شیرین کام گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان ولی فقیه همواره راهکارهای مفیدی را برای خنثی کردن نقشه ها، برنامه ها و نقشه های دشمنان ارائه داده اند و با نکات ارزنده در سخنان رهبری، همواره چراغ راه مسئولان هستند. تصمیم گیری و سیاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر اسحاق شیرین کام کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز ؛ با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن افکار عمومی و جوانان را هدف قرار داده است، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب از منحصر به فرد ترین ها این جنبشی از عصر مدرن است و طلوعی بزرگ در تاریخ بشریت است. انقلاب همواره در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، چه در داخل و چه در خارج از ایران، منشأ کارهای بزرگی بوده است. بنابراین دشمن در این مدت به بن بست رسیده است که با جنگ، اقتصاد و تحریم نمی تواند به هدف خود برسد.
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: دشمن همواره برای رسیدن به اهداف شوم خود تلاش می کند و بهترین گروهی که می توان هدف قرار داد، نوجوانان و جوانان هستند که با اطلاع رسانی نادرست از مشکلاتی که در انقلاب وجود داشت، شبهه هایی را نسبت به آرمان های انقلاب ایجاد می کنند. بیگانه می کند و به اهداف خود می رسد. بنابراین لازم است کسانی که در محیط علمی دانشگاه ها و مدارسی که با نوجوانان و جوانان سروکار دارند، نسبت به این مشکل آگاهی داشته باشند و با برنامه ریزی صحیح و برگزاری دوره های آگاهی بخشی، توطئه های دشمن را خنثی کنند.


فرهنگیان ما نباید با رسانه ها خشونت داشته باشند

کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: امروز فرهنگیان ما نباید نسبت به رسانه ها خشونت داشته باشند. بلکه باید بستر مناسب فرهنگی داشت و آگاهی از نحوه استفاده از رسانه ها و آسیب های مرتبط با آن و نیز انطباق برنامه های رسانه ملی با نیازهای عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ضروری است.
شیرین کام گفت: همه رسانه هایی که در بطن انقلاب اسلامی و آرمان های آن قرار دارند باید بتوانند افکار عمومی را با آسیب شناسی فرهنگ و رسانه با دستاوردهای انقلاب آشنا کرده و تلاش کنند در این مسیر نقش آفرینی کنند.


کلمه رهبری همیشه چراغ راه مسئولان در تصمیم گیری و سیاست گذاری است

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان ولی فقیه همواره راهکارهای مفیدی برای خنثی کردن نقشه ها، برنامه ها و نقشه های دشمنان ارائه داده اند و با نکات ارزنده ای در سخنان رهبری، همواره چراغ راه راه هستند. مسئولان در این مورد تصمیم گیری و سیاست گذاری است.
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: پس از شکست دشمنان و استعمارگران ما در یک جنگ سخت، اتاق فکر آنها به این نتیجه رسیدند که تنها راه مقابله و تسلط بر جوانان و نوجوانان، تحول از درون و استفاده از ابزار و ابزار جنگ نرم.”
شیرین کام گفت: بهترین ابزار دشمن در موضوع جنگ نرم در رسانه های جمعی اعم از نوشتاری، صوتی و غیره از طریق فضای مجازی که جذابیت های خاص خود را برای جوانان دارد به دنبال پیگیری اهداف خود است.
وی ادامه داد: رسانه ها می توانند افکار عمومی را خلق و جذب کنند و به محض اینکه افکار عمومی را جذب کردند پیام های مورد نظر خود را به ذهن مردم برسانند.


همه اقشار و نهادهای تاثیرگذار باید در جنگ نرم نقش داشته باشند
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: همه اقشار و نهادهای تاثیرگذار باید بتوانند در این نبرد نرم نقش آفرینی کنند. همانطور که در یک نبرد سخت دشمن را شکست دادند، در این جنگ نیز می توانند سربلند باشند.
شیرین کام گفت: در حوزه مدیریت افکار عمومی، دشمن به این نتیجه رسیده است که رهبری پاسخگوی این سوال نیست و امروز به دنبال کنترل مغزها است و در بستر فضای مجازی و جنگ نرم همواره سعی می کند بر ارزش ها تمرکز کند. انقلاب و اسلام و با برنامه های فرهنگی و ایجاد شبکه های فارسی، برنامه ها و بازی های رایانه ای برای تضعیف بنیان خانواده، جوانان را به برنامه های خودشان می پیوندند.

وی گفت: دشمن شناسی و بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان می تواند نقشه های آنان را خنثی کند بنابراین برنامه های جوانان با دین می تواند بصیرت آنان را افزایش دهد.
کارشناس سیاسی در هرمزگان گفت: انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی موثر بوده است و انقلاب اسلامی ما را می توان انقلاب ارزش ها نیز نامید.
شیرین کام گفت: فضای مجازی با هویت سازی به دنبال ایفای نقش تاثیرگذار در حوزه های خود است و دشمن راهبرد اصلی خود را در این حوزه تعیین کرده است و راهبردی که دشمن انتخاب کرده عرصه جنگ نرم و استفاده رسانه ای است. «اثرات گذار مانند شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی است.


سلایق جوانان و نوجوانان باید با آرمان های انقلاب هدایت شود

وی افزود: اگر امروز رسانه بومی ما با نیازسنجی، ذائقه مخاطبان خود را شناسایی کرده و با ایجاد برنامه ها و تولیدات موثر و باشکوه، جوانان و نوجوانان و مردم را جذب کند، قطعا تولیدات رسانه های بیگانه خنثی می شود. کسانی که در عرصه فرهنگ فعالیت می کنند باید توجه بیشتری به رسانه داشته باشند و متولیان مدیریت رسانه باید همواره زیرکانه و هوشمندانه عمل کنند و فریب توطئه های دشمن را نخورند و طعم آرمان های جوانان و نوجوانان را بچشند. از انقلاب.حکومت کردن.


مسئولان فرهنگی، روحانیت، معلمان، اساتید دانشگاه، بسیجیان پیشتاز جهاد تبین هستند.
کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: امروز همه فرهنگیان، روحانیون، معلمان، اساتید دانشگاه، بسیجیان و …. آنها به دلیل اینکه پیشگامان جهاد تبیین هستند، رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند و باید آرمان های انقلاب را تبیین کرد و با برگزاری جلسات بصیرتی، دشمن را در پشت صحنه نگه داشت.
شیرین کام با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی شناخت کاملی از نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی دارند، گفت: آنها ضمن نمایندگی از نقاط قوت، با ایجاد شایعه بر افکار عمومی تسلط پیدا می کنند تا پس از اعتیاد مردم به ویژه جوانان برای ایجاد سوء ظن از سوء ظن استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه دشمن می داند که جوانان ما به دنبال تحقیق و جست و جو نیستند، گفت: شایعه می تواند تاثیر زیادی در رفتار آنها داشته باشد اما در دنیای امروزی اطلاعات شایعه سازی می کنند و با یک هدف منتشر می کنند.
کارشناس سیاسی هرمزگان افزود: زمانی که شایعات در جامعه مطرح می شود در حالی که نمی خواهیم شبهه زدایی و خنثی سازی کنیم و در بسیاری از موارد که خنثی سازی توسط کارشناسان انجام می شود، بخش قابل توجهی از جامعه درگیر انجام می شود. بنابراین دشمن به خوبی می‌داند که چگونه برای رسیدن به هدف خود که کم‌اهمیت جلوه دادن ارزش‌های انقلاب اسلامی است، این شایعه را در افکار عمومی منتشر کند.
هوشکام گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری اشاره می کنند که دشمن به دنبال افکار عمومی است. زیرا افکار عمومی می تواند مجموعه ای از مفاهیم و باورها و ادراکات شفاهی و آرزوهای ذهنی باشد; افکار عمومی مشاهده ذهنی افراد جامعه است; بنابراین دشمن به خوبی می داند که اگر بتواند در این مسائل تأثیر بگذارد و به اهداف خود برسد، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
وی اذعان داشت: دشمن همواره در تلاش است تا با ایجاد چالش‌ها و معضلات جدیدی که بعد اجتماعی دارد، در بین گروه هدف خود چالش‌های روانی ایجاد کند و وقتی خبر می‌رسد گروه‌های مختلف اجتماعی برداشت‌های متفاوتی خواهند داشت و در اینجا افکار عمومی. شکل‌ها و اساساً افکار عمومی که شکل می‌گیرد، به گفت‌وگو و قضاوت می‌نشیند، در حالی که اخبار و اطلاعات به‌ویژه وقتی صحبت از اهمیت زندگی مردم می‌شود، این افکار تبدیل به یک احساس ناامنی اجتماعی شده است.


دشمن برنامه های دیگری را اجرا می کند و ناامنی اجتماعی ایجاد می کند
این کارشناس مسائل سیاسی در هرمزگان بیان کرد: به عنوان مثال وقتی اخباری مبنی بر فرار مغزها، افشاگری های مسئولان دولتی و یا انتقادات سیاسی و مسائل روزمره به ویژه اقتصادی به مردم ارائه می شود، گاهی مردم دچار سردرگمی و ناامنی اجتماعی می شوند. و سایر برنامه های خود را از طریق این ناامنی اجتماعی اجرا می کند. افراد و گروه های اجتماعی که از ناامنی رنج می برند. همبستگی و انسجام اجتماعی در حال از بین رفتن است، ناآرامی عمومی ایجاد می شود و در آن لحظه افکار به سمتی می رود که آنها می خواهند.

شیرین کام گفت: دشمن وقتی می خواهد افکار عمومی را تحت کنترل درآورد، مانند اغراق گویی ها عمل می کند و برای رسیدن به اهدافش از دروغ استفاده می کند و خود را نماد دموکراسی به عنوان مدعی می داند. اجتماعی در تأثیرگذاری افکار عمومی نقش دارد.


رهبران فکری جامعه باید افکار جامعه را با تفسیر خود هدایت کنند
وی افزود: گاه دشمن علاوه بر شایعه و دروغ، با ارائه و مفهوم سازی تبلیغات و ایجاد ترس و هماهنگی با پیام هایی که دارد و ایجاد حساسیت در پدیده های اجتماعی و درگیری های اجتماعی به دنبال تحریک مخاطبان خود است. او انجام می دهد.
کارشناس سیاسی در هرمزگان گفت: دشمن گروه ها و افرادی را که دارای نفوذ اجتماعی هستند برای رسیدن به ایده های خود با خود می آورد.
شیرین کام خاطرنشان کرد: کسانی که می توانند در خنثی کردن اهداف شوم دشمن نقش داشته باشند باید به میدان بیایند و مدیران فکری جامعه با تعبیر خود افکار جامعه را جهت دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید