الاخبار; ریاض، ابوظبی و واشنگتن همکاری در انتقال جنگ به داخل ایران را مستند می کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولیعهد سعودی محمد بن سلمان مدعی شد که جنگ را به خاک ایران خواهد کشاند و در آن زمان بسیاری معتقد بودند که ریاض مانند همیشه از عناصر داعش علیه تهران استفاده خواهد کرد، اما اخیرا اسنادی منتشر شد که نشان می‌دهد عربستان سعودی خوابیده است. پرونده دیگر علیه ایران است.

روزنامه لبنانی الاخبار اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهد قصد بن سلمان از هدف قرار دادن ایران، نفوذ بر طبقه جوان ایران و ارائه تصویر رویایی کشورهای عربی مانند امارات به آنها بوده است.

به نوشته این روزنامه، در پی اعدام نمر باقر النمر توسط رژیم سعودی در ژانویه 2016، ساختمان نمایندگی دیپلماتیک عربستان توسط جوانان خشمگین ایرانی به آتش کشیده شد. چهار روز بعد، «شورای ملی رسانه‌ای» امارات به‌اصطلاح «راهبرد رسانه‌ای برای تعامل با پرونده ایران» را به نمایندگان عربستان سعودی و بحرین ارائه کرد (اینجا). سپس با کمک آمریکایی ها این طرح به «طرح نابودی ایران از درون» تبدیل شد.

بر اساس این طرح، هدف «ایجاد مخالفت با سیاست های داخلی و خارجی ایران» بود و این راهبرد «مبتنی بر بعد سیاسی و به دور از گفتمان دینی» بود. مهمتر از آن، “نتایج این استراتژی باید در چند سال آینده مشخص شود.” جامعه هدف این پروژه ابتدا افکار عمومی منطقه و ساکنان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سپس افکار عمومی در ایران به ویژه اقلیت های ایرانی و اپوزیسیون خارجی است. امارات حتی سازمان همکاری اسلامی و سازمان های رسمی عربی خلیج فارس، اتحادیه عرب و اندیشکده های مخالف جمهوری اسلامی را به عنوان شریک در اجرای این استراتژی معرفی کردند.


تمرکز محور غرب-عربی بر ایجاد اختلاف بین مسئولان و مردم ایران

علاوه بر این، الاخبار می نویسد موضوع بعدی تاکید رسانه های مرتبط با محور غرب-عربی بر آنچه که آن را «دخالت ایران در مشکلات کشورها» می نامد، است. بنابراین این رسانه ها باید بین ملت و دولت ایران اختلاف ایجاد می کردند و نسل جوان را به سمت خود می آوردند. بنابراین، در مورد «محرومیت ایرانیان از رفاه در مقایسه با وضعیت [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس]آنها متمرکز بودند.

در این طرح محورهای نظامی و اجتماعی برای افزایش اثربخشی رسانه ای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین ادعا می کنند که ایران برای تسلیحات نظامی هزینه می کند اما برای مسائل اجتماعی هزینه نکرده است. به همین دلیل در حمایت تهران از نهضت های مقاومت افزایش یافت و ادعا شد که پول ملت ایران «به جای بهبود وضعیت معیشتی مردم برای تخریب، تخریب، بی ثبات کردن منطقه» به کار گرفته شده است.


بودجه 60 میلیون دلاری تلویزیون بین الملل تروریستی ایران

به گزارش الاخبار، به ویژه برنامه های تلویزیونی، سایت ها و شبکه های اجتماعی به عنوان سازوکارهای اجرایی ایجاد شده است که مهمترین آنها تلویزیون بین المللی تروریستی ایران و مرکز معروف به «موسسه بین المللی مطالعات ایرانی» است. ایران اینترنشنال سالانه بین 20 تا 60 میلیون دلار بودجه اختصاص می دهد.

بر اساس این گزارش، امارات حتی مبلغ 2 میلیون و 680 هزار دلار برای ساخت سریال «درباره ارزش ها و حقایق مربوط به امارات برای پخش در تعدادی از شبکه های فارسی زبانان» اختصاص داده است. علاوه بر این 723000 دلار برای تولید یک برنامه تلویزیونی مربوط به «ارتباطات عمومی جامعه ایران و [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس]”خوب. این راهبرد مورد توجه سلمان النعیمی، مدیرکل مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی امارات و عادل الطریفی، وزیر اطلاعات عربستان قرار گرفت و در نشستی با حضور مقامات بحرینی، در پی توافق، عملکرد آن را بررسی کرد.


همکاری سه جانبه عربستان، آمریکا و امارات برای تجزیه ایران

الاخبار همچنین گزارش داد که این استراتژی به طرف آمریکایی پیشنهاد شد و کمیسیون سه جانبه عربستان، آمریکا و امارات اجرای آن را آغاز کرد (اینجا). تاریخ ارائه این طرح به آمریکایی ها مربوط به خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام است. ریاض همچنین متعهد شده است که کمبود نفت ایران را که ناشی از تحریم ها خواهد بود، جبران کند. سعودی ها نیز از راه خود برای ضربه زدن بیشتر به اقتصاد ایران تلاش کردند. در نتیجه ظرف چهار ماه صادرات نفت خود را افزایش دادند.


گام های شوم برای نفوذ در جامعه ایرانی

بر اساس اسناد منتشر شده، این کشورها با هدف تأثیرگذاری بر جامعه ایران به ویژه در میان نسل جوان از طریق شبکه های اجتماعی دست به ابتکاراتی زده اند که به شرح زیر است:

اولا؛ جوانان ایرانی تمایل زیادی به دانستن و یادگیری فناوری دارند. بنابراین باید سایت های فارسی زبان ایجاد شود تا کاربران ایرانی بتوانند سایت های مورد نظر خود را پیدا کنند. این فرصتی است برای نفوذ در فرهنگ ایرانی و جمع آوری اطلاعات درباره ملت ایران. بنابراین شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و آپارات می توانند در این زمینه مفید باشند.

دومین؛ ایجاد کمپین “فکر کنید ایران اینطور است”. در این بخش به هنرمندان و فعالان عرصه داده می شود تا نظرات خود را بیان کنند و زندگی بهتری را برای ایران ترسیم کنند و نشان دهند که جامعه آماده تغییر است. بنابراین، هنرمندان و فعالان باید در مورد موضوع صلح طلبی بین ایران و جهان عرب صحبت کنند. ضمن اینکه در این زمینه داستان هایی از مشکلات جامعه ایران با طنز در شبکه های اجتماعی بازتاب می یابد.

سوم؛ دیدگاه: رویکرد به طرز فکر جوانان ایرانی، حذف باورهای مذهبی و تاریخی. بنابراین باید نشان داد که در ایران فقط صدای دولت شنیده می شود و به همین دلیل باید صداهای دیگر به خوبی شنیده شود.

چهارم: فکر کنید، بپذیرید و تغییر دهید. به چالش کشیدن تفکر معمول در ایران، تشویق جوانان به تغییر باورها، جنگیدن آنها برای حقوق مردم ایران یا مهاجرت از آن، برجسته کردن زندگی ایرانیان مقیم خارج از کشور و پخش کلیپ از افراد مشهوری که ایران را ترک کرده اند. ادراک ایران.نکته

پنجم؛ کاریکاتور و سرگرمی: تعامل با جوانان از طریق کارتون ها و مدهای اجتماعی و تمرکز بر ارائه اطلاعات واقعی برخلاف آنچه دولت مرکزی می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید