النشره: لاپید می گوید با جو بایدن برای «مقابله با برنامه هسته ای ایران» به توافق رسیده است.

النشره: لاپید می گوید با جو بایدن برای «مقابله با برنامه هسته ای ایران» به توافق رسیده است.

روز جدید نخست‌وزیر اسرائیل امروز (سه‌شنبه) نگرانی‌های خود را درباره دستیابی به توافق احتمالی در چارچوب کنونی مذاکرات رفع تحریم‌ها تکرار کرد و گفت که با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیده است.

یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل گفت: هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا در مهار تلاش ها برای بازگشت به توافق هسته ای ایران موفق بوده ایم یا خیر.

وی ادامه داد: با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به توافق رسیدیم که اسرائیل حق دارد از تبدیل شدن ایران به یک تهدید هسته ای جلوگیری کند.

مقامات رژیم صهیونیستی بارها سعی کردند با ارائه اطلاعات نادرست به مقامات غربی و حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، راه را برای توافق احتمالی در مذاکرات ببندند.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال تایمز گفت که بسته پیشنهادی جدیدی را روی میز گذاشته است که شامل راه حل های به روز برای رفع تحریم ها و اقدامات انجام شده است. در مورد برنامه هسته ای ایران

جمهوری اسلامی ایران در 25 آگوست (16 اوت) نظرات و درخواست های خود را درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا برای مذاکرات لغو تحریم ها در وین ارسال کرد و پس از گذشت بیش از یک هفته، ایالات متحده نظر خود را در 2 سپتامبر (24 اوت) ارسال کرد. این را به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، 10 سپتامبر (10 شهریور) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران درباره پاسخ آمریکا به هماهنگ کننده اروپا خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، این کارشناس تیم جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت بررسی کرد و پاسخ های ایران پس از ارزیابی در سطوح مختلف، عصر امروز جمع آوری و به هماهنگ کننده تحویل داده شد. متن ارائه شده رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات دارد.

دیدگاهتان را بنویسید