امارات و فرانسه معامله “گاز در ازای سلاح” برای غارت منابع یمن


ساعت: 06:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806312

منابع در یمن از معامله گاز در سلاح امارات با فرانسه برای غارت منابع یمن خبر می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الخبر الیمنی، جان ماری روز شنبه با شیوخ استان و اقداماتی برای راه اندازی مجدد مهم ترین تاسیسات تولید گاز مایع در استان شبوه طی قراردادی با امارات دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، سفیر فرانسه با رهبران ائتلافی موسوم به ائتلاف متحد فرزندان شبوه که مورد حمایت فرانسه و شامل شیوخ استان نفتی است، دیدار کرد.

به گزارش رسانه های محلی، در این نشست درباره اقدامات لازم برای راه اندازی تاسیسات گاز طبیعی مایع بلحاف که توتال فرانسه 51 درصد از سهام آن را در اختیار دارد، صحبت شد.

عبد ربو منصور هادی، فرماندار مورد حمایت امارات، اخیراً از راه‌اندازی آتی تأسیسات گازی بلحاف خبر داده است، اما تصادفی نشان می‌دهد که راه‌اندازی آن برای یمن خوب نیست، به‌ویژه پس از اعلام فرانسه برای افزایش آن. امارات متحده عربی در حال انجام پدافند هوایی است، به این معنی که امارات متحده عربی به فرانسه اجازه می دهد تا در راه اندازی این تاسیسات تحت توافقنامه گاز به تسلیحات مشارکت کند.

بر اساس این گزارش، این توافق در راستای سایر توافقات بین امارات و عربستان سعودی در یمن برای تأمین مالی جنگ و کسب دستاوردهای اقتصادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید