امام حسین (ع)؛ پرچم جهاد توضیح داده شده است


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813266

امام حسین (علیه السلام) با سخنان نورانی خود اسلام و مسلمین را گرامی داشت و بینی دشمنان بد و بد اخلاق زمین را پاک کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; یکی از رسالت های مهم انسان های تأثیرگذار و متمدن در طول تاریخ، جهاد تبیین بوده است.

توضیح گاهی حتی مهمتر از جهاد نظامی است. زیرا این نوع جهاد با زدودن غبار شک از چهره واقعیت، حقیقت را آشکار می کند و دشمن را به دوستی تبدیل می کند، شک را به یقین تبدیل می کند و انسان را از راه گمراهی و انحراف به راه راست و سعادت می رساند. .

بی شک امام حسین علیه السلام یکی از پرچمداران این نوع جهاد است که خود را اصلاح کننده امت جد بزرگوارشان بیان می کنند.

برای بیداری و توجیه مردم و سرکوب و مبارزه با حکومت فاسد بنی امیه امر به معروف و نهی از منکر می کنند تا در سایه این فریضه الهی ارزش های اسلامی احیا و ضد دین شود. ارزش ها محو و ناپدید می شوند.

حر بن یزید ریاحی ثمره این تبیین امام امت به خاطر همین روشن بینی و بصیرت در بحبوحه جنگ و مبارزه است; این آزاده با شنیدن صدای مظلوم امام حسین علیه السلام که برای اهل بیتش فریاد می زد، دلش لرزید و اشک از چشمانش جاری شد و در پیشگاه خداوند توبه کرد و امام برای او از خداوند طلب آمرزش کرد و به او خیر داد. خبری که؛ او آزاده دنیا و آخرت است (قتل الحسین س ج 2 ص 1213) و چنین حرکتی او را به حقیقت آگاه ساخته بود و ضبط و به معنای واقعی کلمه زنده شد و جاودانه شد.

آری این گونه جهاد تبیین انسان را زنده می کند. به تعبیر خداوند متعال «کسی که انسان را از مرگ نجات می دهد و او را زنده نگه می دارد، گویی همه انسان ها زنده اند». (مائده، آیه 32)، هدایت انسان و نجات او از ظلمت ها و ظلمت ها به سوی هدایت و روشنایی، به قدری گرانبها است که مقام او مانند آن است که همه مردم را زنده کرد.

امام حسین (علیه السلام) در پاسخ به ندای رهبر عزیزمان مبنی بر حفظ ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی به عنوان یک وظیفه و واجب، اسلام و مسلمین را گرامی داشت و بینی دشمنان فاسق و فاسق را بر روی زمین پاک کرد. نقش خود را به بهترین شکل و ظرفیت برای ایفای نقش جهادی، در برابر جریان تحریف و فرصت دادن به دشمنان، ایفا کنیم.

امید است همه بتوانیم به برکت سیره اهل بیت علیهم السلام و بویژه امام حسین علیه السلام در عصر خود نقش مؤثری در جهاد تبیین و یاری حسین علیه السلام داشته باشیم. ولادت آن حضرت امام همام.

ساره حسینی‌پور; استاد حوزه علمیه خواهران جاسک و مبلغ فعال

انتهای یادداشت/

دیدگاهتان را بنویسید