جهاد توضیح داد؛ جلوگیری از کم رنگ شدن نام و اندیشه امام (ره)


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843704

دشمن در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری برای مقابله مردم با نظام اسلامی است، بنابراین نقش ویژگی های فعلی جهاد باید تبیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حیات سیاسی امام خمینی از اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 به طور جدی آغاز شد. اعتراض گسترده امام و سایر مراجع بزرگ شیعه به قانون انجمن های ایالتی و ولایتی و تسلیم شدن 1341 و به دنبال آن قیام 15 خرداد 1342 سه هدف اصلی و مهم را دنبال می کرد: مخالفت با دین ستیزی و ضد دین. اسلامی شدن شاه. ظلم درباریان و وابستگی به بیگانه بود.

امام خمینی قدس سره وقتی برای اولین بار در 22 بهمن 1357 وارد فرانسه شدم، نوع حکومت جمهوری اسلامی معرفی شد. به گفته وی، جمهوری اسلامی مبتنی بر مبانی اسلام، افکار عمومی، عدالت اجتماعی، آزادی و استقلال است.

در تاریخ فقه شیعه امام خمینی اولین وکیلی بود که حکومت اسلامی را تأسیس کرد. نظریات سیاسی ایشان در مورد لزوم قیام علیه نظام شاهنشاهی و ضرورت تشکیل حکومت اسلامی به صورت مخفیانه به عنوان مجموعه دروس فقهی ایشان در سال 1348 در نجف اشرف منتشر شد. ارکان نظریه سیاسی امام بر تشکیل حکومت اسلامی استوار است. است. ولایت فقیهان عادل منسوب از سوی شارع مقدس به حکم پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام.

جمهوری اسلامی در عصر غیبت با استقرار رهبر معظم انقلاب را می توان از نظر نظری و علمی به عنوان پربارترین مراحل فقه سیاسی و حقوق عمومی شیعه معرفی کرد. مشروعیت سیاسی در نظریه امام خمینی یک شکل بیشتر ندارد و خدایی مردمی است و فرقی بین عصر حضور و غیبت نیست.

امام خمینی(ره) مردم را یکی از پایه های حکومت اسلامی می داند و در سخنان خود همواره بر تکیه دولت بر مردم، نه تحمیل بر مردم، رضایت مردم و نظارت مردم تاکید می کرد..

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کتاب خود مردم را مقدمه لازم برای تشکیل دولت و تداوم آن قرار دهید او معتقد است و خاطرنشان می کند که بدون حمایت مردم امکان تحقق و تداوم حکومت اسلامی وجود ندارد. به فرموده امام: «اسناد یک حکومت، ملت است. اگر ملتی از حکومتی حمایت نکند، آن حکومت تشکیل نمی شود. “این کار نمی تواند انجام شود.” (فقط، 11، 459)

این لحظه در بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) حائز اهمیت است که دشمن در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری روی مردم برای مقابله با نظام اسلامی است.

تبلیغات در رسانه های داخلی و خارجی بر اساس اعتراض به موضوعات مختلف یکی از حربه های دشمنان قسم خورده این نظام است که به دنبال تضعیف این نظام است به گونه ای که افراد آگاه و بصیر مانند گذشته خنثی کنند. کردها با استفاده از فرهنگ مقاومت از هویت زدایی دشمن توسط انقلاب جلوگیری می کنند.

نقش خواص اکنون تبیین جهاد برای جلوگیری از کم رنگ شدن نام و اندیشه امام به دستور ولی امر مسلمین، جلوگیری از نفوذ مرتجعین در کشور، افشای اکاذیب و جنگ روانی است. .

نویسنده: امیر فریدنیا مدیرکل دفتر سیاسی، انتخاباتی و کشوری استانداری خراسان رضوی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید