اربعین نماد وحدت مسلمانان جهان در اطراف پرچم امام حسین (ع) است.


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897804

اربعین حسینی نماد وحدت و انسجام مسلمانان، آزادگان و آزادی خواهان سراسر جهان بر گرد پرچم امام حسین (ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ موضوع کربلای حسینی و اربعین در طول تاریخ خاری بر چشم دشمنان بوده است و امروز اجتماع باشکوه حسینی در کربلا خبر بزرگ دنیاست.

مراسم زیارت و پیاده روی اربعین قدمتی به قدمت تاریخ کربلا دارد، اما چند سالی است که به یک مراسم باشکوه مذهبی و سیاسی تبدیل شده است.

اربعین حسینی طوفانی از معرفت و عشق و همدلی در جهان پدید آورد. سیستان و بلوچستان چند ساله است پایتخت وحدت اسلامی ایران به دروازه حضور زائران پاکستانی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تبدیل شده است.

زمانی که زائران از مرزهای میرجاو و ریمدان وارد ایران شدند، عاشقان سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با شعار محوری «حب الحسین یجمعنا» از زائران پذیرایی کردند و نوشیدنی های مختلف را در قالب های مختلف به زائران تقدیم کردند. آنها غذاها و خدمات مختلف پزشکی، آموزشی و فرهنگی را سرو می کنند

در این میان، بسیاری از مردم روستا، نه تنها خود، بلکه اعضای خانواده خود را نیز اجیر کرده اند و به راحتی پذیرای عبادت کنندگان امام مظلوم خود هستند.

امام حسین (ع) متعلق به عالم بشریت است

محمد شاهوزهی یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه امام حسین (ع) متعلق به عالم بشریت است، گفت: عشق به امام حسین (ع) منحصر به امام حسین (ع) نیست. شیعیان، بلکه به برادران اهل سنت نیز ارادت خاصی به او دارند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) شخصیت و الگوی بی بدیل برای جهان اسلام بود، افزود: ایشان درس ایثار، عدالت، عدالت، وفاداری، آزادگی و آزادگی را به همه دنیا آموخت و خضوع نکرد. قبل از مواجهه با همه سختی ها و مشکلات. ،

شاهوزهی گفت: هدف از قیام امام حسین (علیه السلام) پاسداری از دین مبین اسلام و اقامه نماز و فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود.



اربعین بزرگترین تبلور وحدت و همدلی عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام است.


وی با بیان اینکه اربعین بزرگترین تبلور وحدت، همدلی، عشق، شور و شعور عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام است، گفت: دشمن از اتحاد مسلمانان عصبانی است. ،

این طایفه با بیان اینکه فرصت خدمت رسانی به زائران حسینی بسیار ارزشمند بود، ادامه داد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان تنها دروازه زائران پاکستانی است که برای زیارت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا می روند، مردم این منطقه هستند. شیعه و سنی استقبال و پذیرایی از این زائران را افتخار خود می دانند، درب منازل خود را به روی زائران حسینی گشوده و بی دریغ به آنان خدمت رسانی می کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید