امام حسین (ع) معلم کرامت و عمل صالح است


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813452

حجت الاسلام مهدی توسلی گفت: امام حسین (ع) معلم عزت و عمل صالح است، زیرا طبق آیه قرآن، حرمت طلب همه عزت خداست و امام حسین (ع) در کربلا شعار می دهد. از هیئت های من

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی توسلی به مرصادنیوز گفت: در خصوص صفات امام حسین (ع) موارد زیادی وجود دارد که نادیده گرفته شده است و باید ذکر شود و مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: در خصوص قیام امام حسین(ع) باید بحث امر به معروف و نهی از منکر مطرح شود چرا که طبق آیه قرآن بهترین امت کسانی هستند که امر به معروف کنند. و از منکر نهی کنید و من حسین (ع) را دارم آنها برای انجام امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند تا بهترین قوم و پیروانشان باشند.

حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) معلم عزت و عمل صالح است، زیرا به تعبیر قرآن، حرمت طلب است، همه عزت خداوند است و امام حسین (ع) در کربلا شعار من را سر می دهد. هیئت ها

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) معلم ایثار و رحمت است، گفت: طبق آیه ای از قرآن هیچ کس به مقام نیکوکاری نمی رسد مگر اینکه در آنچه دوست دارد انفاق کند و در در ضمن حضرت سیدالشهدا را می بینیم در کربلا همه عاشقان در راه خدا فدا می شوند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خوف و رعب الهی دارد، تصریح کرد: قرآن در وصف پیامبران پیشین می گوید پیامبران افرادی هستند که رسالت الهی را تبلیغ می کنند و فقط از خدا می ترسند.

حجت‌الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: آنان نیز مانند حضرت ابراهیم در معرض آزمایش‌های بزرگی از جمله ذبح حضرت اسماعیل و رها کردن حجر و اسماعیل در سرزمینی بی‌آب و علف هستند، اما از هیچ چیز جز خدا نمی‌ترسند، حضرت امام حسین (ع) نیز هست. نوزادی. آنها را به محراب می برند و زن و فرزندشان را در دل سی هزار انسان شیفته زندگی رو به زوال دنیا می گذارند و حضرت سیدالشهدا (ع) ده ها امتحان سخت دیگر را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) احیاگر قرآن است، افزود: پیام احیای قرآن با پیام است، عاشورا را با سروصدا آغاز کردند و قرآن از حلقومشان تلاوت شد.

حجت‌الاسلام توسلی با اشاره به رهبری و تدبیر حضرت سیدالشهدا (ع) در امر خیر گفت: در امور خیریه.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: حسین (ع) را در زمان حیاتش و در واقعه کربلا در خیر و رحمت مال و جانشان دارم.

حجت الاسلام توسلی گفت: امام حسین (ع) عارف قرآن است، در واقع قرآن ظاهر باطنی زیبا، شگفت انگیز و عمیقی دارد و امام حسین (ع) به قرآن معروف است. و از این جهت تمام اعمال آنها در ظاهر و باطن و صورت و سیرت با قرآن مطابقت دارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات زیادی درباره امام حسین (ع) وجود دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم پیروان خوبی برای امام حسین (ع) باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید