پیروی از مکتب حسین، راه سعادت و کرامت است


ساعت: 20:31
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886924

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد کرد؛

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در همایش بصیرت عاشورایی فرهنگیان گفت: پیروی از مکتب حسینی راه سعادت و عزت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ؛ همایش بصیرت عاشورایی علمای کهگیلویه و بویراحمد امشب 18 مرداد ماه در سالن همایش های آموزش و پرورش و فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که بعد انسانی ماندگار و ماندگار بود. حماسه ای که فرهنگ پژوهان نقش مهمی در تبیین فرهنگ غنی عاشورا دارند.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری افزود: امام حسین(ع) و یاران بزرگوارشان با گفتار و کردار خود به ما آموختند که در روز عاشورا باید رفتار مسلمانان از مقام عزت باشد. زیرا مسلمان هرگز تسلیم ذلت نمی شود.

وی با بیان اینکه بقای عاشورا به معنای بقای همه ارزش های والای انسانی و الهی است، تصریح کرد: حماسه عاشورا حسینی گرمی در دل ها ایجاد کرده است که هرگز کدر و سرد نمی شود.

افتخاری مصونیت جامعه در برابر سلطه، ظلم و جهل را یکی از درس های مهم عاشورا می داند و بیان می کند: حادثه عاشورا حادثه ای است که دل های صاحبان علم و عاشقان فضیلت و حق به خاک می خورد.

وی انقلاب اسلامی مردم ایران را حاصل قیام عاشورای حضرت ابا عبدالحسین (علیه السلام) دانست و اظهار داشت: یکی از انگیزه های اصلی امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی ایران عزت خواهی بود. و تقویت روحیه سربلندی و شکست ناپذیری مردم ایران مبدأ. این جلوه ای از فرهنگ عاشورا است.

افتخاری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه معلمان حق بزرگی بر دوش جامعه در تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور دارند و باید قدردان آنان باشیم، خاطرنشان کرد: آنان درس نیکوکاری، نیکوکاری ایمان، اخلاق، معنویت و مسئولیت از عاشورا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید