روشنگری نجات دهنده انسان در زندگی است/خداوند حاج قاسم را به خاطر اخلاص و عمل صالح محبوب کرد.

ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796626

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و برخی موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:

روشنگری ناجی انسان در زندگی است

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: عدم بصیرت به برخی از افراد در تاریخ منجر به شهادت ائمه شده است و باید زیرک باشیم.

وی تاکید کرد: افراد با بصیرت و صبر اهل استقامت هستند و مقام های حق را می شناسند و این کارها دین انسان را حفظ می کند و او را نجات می دهد.

وی ادامه داد: روشنگری و بصیرت مردم در قیام 88 نشان از آگاهی مردم داشت و راه مردم را از دیگر مردم جدا کرد و در سایه آن بصیرت بر مسائل مسلط شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تاکید کرد: باید هوشیار باشیم تا بصیرت ما از بین نرود چرا که اگر بصیرت از بین برود سد به راحتی می تواند در ما نفوذ کند.

مسلمانان حجت الاسلام والمسلمین قریش با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی ادامه دادند: شهید سلیمانی مردی با عظمت و عاشق پیوستن به معبود بود که در نهایت به شهادت رسید.

وی گفت: شهید سلیمانی مردی با اخلاص و با تقوا بود و راه و روش او باید به درستی در جامعه تبیین شود و راه او را ادامه دهیم.

خداوند حاج قاسم را به خاطر اخلاص و عمل صالحش محبوب کرد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و راز جاودانگی ائمه و حاج قاسم گفت: حاج قاسم و سیریم سلیمانی از دل ها. مردم نیز شرایط خاصی دارند، اسرار وجود دارد.

امام جمعه میاندوآب افزود: اخلاص، خدامحوری و عمل صالح از رموز استقامت حاج قاسم سلیمانی است و انسان اگر بخواهد بماند باید مانند حاج قاسم اخلاص و عمل صالح داشته باشد و معطوف به خدا باشد. “

فرمود: عمل صالح این است که ائمه و ائمه عصر علیهم السلام به دستور خداوند متعال حرکت کنند و هر جا که خداوند امر فرموده است حضور داشته باشند و در جاهایی که دستور نمی دهد حضور نداشته باشند و بدین ترتیب مورد محبت قرار گیرد. .» دلها شد.

حسن زاده تصریح کرد: اخلاص رمز استقامت و رفتار و کردار است و همه چیز باید برای خدا باشد و اتفاقاً محبوبیت چیزی است که می توان به آن دست یافت. اعلام وصول.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به حماسه نهم دی و حضور باشکوه مردم و مسئولان در مراسم بزرگداشت نهم دی ماه در میاندوآب پس از 12 سال، گفت: حضور نداشتند و به جای دیگری سفر کردند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در انتصابات و اعمال باید تقوا داشته باشیم، افزود: باید از متدینین حمایت کنیم و در نظر داشته باشیم که اگر فردی در جایی انتخاب شد که می دانیم بهتر از اوست، در واقع خیانت است. در این زمینه نیز باید تقوا ملاک باشد.

حسن زاده همچنین از هیئت های مذهبی که در ایام فاطمیه با برپایی مجالس و عزاداری و برافراشتن پرچم عزاداری سیدیک کبری (علیه السلام) ایام را زنده نگه داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

ولایت پیشوا و سکاندار جامعه دینی است

امام جمعه پلدشت در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه ولایت پیشوا و سکاندار دین و جامعه دینی است، گفت: ولایت یکی از اصول مهم اسلام است. آنان بر خلق خدا ولایت دارند، نظام سیاسی اسلام و نحوه اداره دین مبتنی بر ولایت است و ملاک مسلمانان پس از اطاعت از رسول خدا (ص) ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی با اشاره به نقش حضرت فاطمه (س) در احیای جایگاه ارزشمند غدیر، افزود: در مناظره با اهالی بی تفاوت مدینه بعد از سقیفه از حمایت از ولایت برنگشتند.

وی گفت: بر اساس آنچه از مجموعه نظرات کارشناسی به دست آمده و تقریباً منسجم و مورد توافق است، این است؛ در شرایط فعلی چهار گزینه برای اصلاحات اقتصادی توده سیاستمداران وجود دارد: اصلاح نظام بانکی کشور، اصلاح ساختار برنامه و بودجه، اصلاح پرداخت ارز ترجیحی، اصلاح روش تامین بنزین. شوک های اقتصادی

ما باید مدرسه حاج قاسم را الگوی زندگی خود قرار دهیم

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: اگر بخواهیم این شهید عزیز را گرامی بداریم باید مکتب و منش او از جمله این شهدا باشد. مثال بزنید و به عنوان الگو در جامعه به فرزندان خود معرفی کنید.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه شهید سلیمانی مردی فراگیر روستایی و انسانی برابر عصر غیبت بود، افزود: حاج قاسم خیلی بارز بود.

وی گفت: شرط دوم ارتباط با امام و ولی جامعه است، یعنی اگر بچه ها و جوانان و بزرگترها و خودمان به اندیشه انقلاب اسلامی وصل شویم و کاری کنیم که برای ولی و ولی امر بخوریم. در راه او زندگی ما به نفع جبهه حق به پایان خواهد رسید.”

جلالی با تاکید بر ارتباط حوزه معرفت و مبارزه و درگیری با دشمن به عنوان سومین شرط تربیت حاج کاسم ور گفت: اگر بخواهیم فرزندانمان تحت تاثیر رسانه ها و هجمه به هنر غرب قرار نگیرند. فرهنگ و اندیشه، باید یاد بگیریم بیایید بجنگیم بیایید به او بیاموزیم که باید با این تصور غلط کنار بیایید، نه اینکه مراقب باشید گمراه نشوید.

شهید سلیمانی را می توان در زمان غیبت شیعه دانست

امام جمعه هوی آن نیز در نماز جمعه این شهر گفت: یکی از دلایلی که شهید سلیمانی توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان مکتب معرفی شد این بود که شهید سلیمانی را در غیاب ایشان شیعه، شیعه دانستند. در غیاب او. ناصر امام زمان و جبهه حق که ویژگی های برجسته ای داشت که آن را به مکتبی اصیل تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام قاسم هانی با اشاره به ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی و ولایتمدار ایشان، افزود: اهدای نشان ذوالفقار و سه پیروزی و بوسه بر بازو و پیشانی ایشان توسط دامت برکاته مقام معظم رهبری حاکی از رضایت و محبت معظم له بود. که البته کیفیت نمازی که بر پیکر مطهرش خوانده می شود نیز دلیل محکمی بر این امر است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، طرف مقابل را غیردوستانه و غیرقابل اعتماد دانست و افزود: این بار گزینه‌های جمهوری اسلامی ایران را مشخص می‌کند، بنابراین بهتر است توافق کنیم و لغو همه چیز را بپذیریم. تحریم های ضد ایرانی و بازگشت واقعی به توافق هسته ای.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید