امام صادق(ع) احیاگر سنت پیامبر(ص) بود.


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903225

سیده زهرا رجبی گفت: امام صادق (ع) در احیای سنت پیامبر اکرم (ص) و همچنین مسئله امامت نقش مؤثری داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیده زهرا رجبی کارشناس علم و حدیث در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امام صادق (ع) در بقای دین مبین اسلام و تفاسیر بسیاری از آیات و مفاهیم قرآن نقشی بی بدیل داشتند. در احادیث این یکی که دارم یافت می شود.

وی ادامه داد: امام صادق (علیه السلام) در احیای سنت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و همچنین در امر امامت نقش مؤثری ایفا کردند چرا که در دوره امامان شرایط برای گسترش امامت و مهدویت فراهم نبود. قبل از او، اما این شرایط برای امام فراهم شد و به تبلیغ و تبلیغ دین پرداخت.

این کارشناس تصریح کرد: امام صادق(ع) نیز در احیای واقعه کربلا نقش داشت و علت قیام امام حسین(ع) را به مردم بیان کرد.

رجبی افزود: بسیاری از علما در مکتب امام صادق (ع) رشد کردند و به ترویج و تبلیغ دین پرداختند.

وی ادامه داد: امام، شیعه دانا، دانا و بی عاطفه تربیت کردند که در مقابل وسوسه ایستادگی کرد و تا آخر عمر از اسلام دفاع کرد.

این کارشناس تاکید می کند: ما در عصر غیبت به سر می بریم و منتظر یاور دوازدهم هستیم. امام صادق (ع) بر این باور بودند که ریسمان دین مهم ترین مؤلفه مقابله با قیام های زمانه است. راه فرار از شورش ها تقویت اعتقادات و ایمان است.

رجبی بیان می کند: باید امام زمان (عج) را که یار دوازدهم است و در زمان ظهور پرچم حق به وسیله این امام در جهان به نسل جوان اهتزاز می شود، معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه نسل جوان امام زمان (عج) را نمی شناسند، گفت: وقتی از جوانان درباره اصحاب دوازدهم می پرسیم، برخی وجود آن را انکار می کنند، در حالی که به فرموده امام صادق (ع): می بینیم ولی نمی دانیم.

این کارشناس با اشاره به اینکه عصر غیبت عصر امتحانات بزرگ الهی است، ادامه داد: منتظران واقعی باید برای ظهور او دعا کنند و یاور دوازدهم را به ملت و به ویژه جوانان تقدیم کنند.

رجبی افزود: در ادوار تاریخ تنها افرادی از طغیان زمان نجات یافتند که به اهل بیت(ع) پناه بردند. امروز باید با در دست داشتن ریسمان ولایت بر قیام ها غلبه کنیم و شرایط ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) منتظر 313 یاور واقعی است، دعا کنیم و سعی کنیم در زمره یاران امام باشیم و از کسانی نباشیم که امام را در مواقع یاری تنها گذاشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید