امتیاز کاروان راهیان نور / سپاه استان برای ارائه خدمات به زائران در مناطق عملیاتی


ساعت: 22:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816491

رئیس ایستگاه اتوبوس شهید فهری زاده گفت:

انصاری گفت: قرارگاه شهید فهری زاده به منظور برگزاری برنامه کاروان ها با خودروهای شخصی راه اندازی شده و به نوعی نقش 118 نور پرست را ایفا می کند. زیرا اگر زائران هر لحظه بنا به دلایلی با مشکل اسکان و غذا مواجه شدند می توانند با این ستاد تماس بگیرند تا ستاد از آنها حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ راهیان نور امسال پس از دو سال وقفه به دلیل بیماری عروق کرونر قلب از سر گرفته شد و از همان ابتدا مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. در این سال ها تعدادی از زائران مناطق عملیاتی به همراه خانواده و خودروهای خود به این مناطق رفتند اما امسال با توجه به اینکه شرایط کرونا همچنان در کشور وجود دارد، استفاده از خودروهای شخصی را در نظر گرفته اند، بنابراین طرف نور. در صورت تمایل می توانند با ماشین شخصی خود به این مناطق سفر کنند.

در همین راستا و برای اطلاع بیشتر از نحوه ثبت نام در کاروان های با خودروی شخصی و سایر موارد مرتبط با محمدرضا انصاری رئیس قرارگاه خودرویی شهید فخری زاده گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم.

انصاری در این گفتگو به تشریح شرایط ثبت نام در کاروان های راهیان نور پرداخت و تاکید کرد با توجه به اینکه همچنان در وضعیت تاج هستیم، سفر با خودروی شخصی مناسب تر است.

رئیس قرارگاه خودرویی شهید فخری زاده در بخشی دیگر از این گفتگو به برنامه های ویژه کاروان های با خودروی شخصی پرداخت و در نهایت از زائرانی که قصد سفر به سرزمین نور را دارند پرسید که آیا می خواهند به صورت خانوادگی در این اردو حضور داشته باشند؟ در سرزمین نور باید با خودروی شخصی خود با رعایت تمامی نکات ایمنی به این مناطق بروند و قبل از حرکت تا رسیدن به مقصد از نظر خدمات و اقامت در سامانه راهیان نور ثبت نام کنند. با مشکل و تاخیر مواجه نشوند.

مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید؛

در مورد تمهیدات قرارگاه خودرویی شهید فهری زاده برای مداحان سرزمین نور توضیح دهید.

قرارگاه شهید فهری زاده به منظور برگزاری برنامه کاروان ها با خودروهای شخصی برپا شد و به نوعی نقش 118 نور پرست را ایفا کرد. زیرا اگر زائران هر لحظه بنا به دلایلی با مشکل اسکان و غذا مواجه شدند می توانند با این ستاد تماس بگیرند تا ستاد از آنها حمایت کند.

شرایط ثبت نام زائران در کاروان های با خودروی شخصی چگونه و چگونه است؟

خانواده ها می توانند با مراجعه به سایت راه نور متعلق به ستاد مرکزی راهیان نور در کاروان های شهید فخری زاده ثبت نام کنند. اولین کاروان با خودروهای شخصی 22 اسفندماه عازم مناطق عملیاتی شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده، برنامه بعدی کاروان در روزهای 25، 29 و 11 فروردین خواهد بود.

اگر زائران مناطق عملیاتی نتوانند به صورت اینترنتی ثبت نام کنند یا برای ثبت نام مشکل داشته باشند راه دیگری برای ثبت نام وجود دارد؟

آره. زائران گرامی در صورت مشکل ثبت نام اینترنتی می توانند با شماره تلفن (09190217411 – 09190218711) تماس حاصل فرمایند تا همکاران ما در قسمت روابط عمومی و سامانه به صورت دستی اسامی را جهت ساماندهی زائران زیر کاروان ها وارد نمایند.


آیا زائران مناطق عملیاتی می توانند در تاریخ هایی غیر از این ها تردد کنند؟

آره. در صورت تمایل می توانید به جز روزهای اعلام شده به مناطق جنوبی حرکت کنید و از اسکان و غذا و همچنین بازدید از مناطق لذت ببرید بدون محدودیت خانواده ها برای بازدید از بناها.

اما زائران ثبت نام شده در صورت حرکت در این تاریخ ها می توانیم آنها را در کاروان سازماندهی کنیم و از مسیر آنها به مناطق مطلع شویم، تیم راهنمایی نیز برای راهنمایی زائران در مسیر مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده است. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت حرکت خانواده ها تحت برنامه، حمایت ها و استفاده های فرهنگی و معنوی از آنها بیشتر از راهیان نور باشد.


تاکنون چند نفر از زائران برای حضور در کاروان های با خودروی شخصی ثبت نام کرده اند؟ و ارزیابی شما از میزان محبوبیت مردم در سال جاری چیست؟

ما هنوز تعداد ثبت نام ها را جمع بندی نکرده ایم، بنابراین نمی توان آمار دقیقی ارائه داد. اما در پاسخ به سوال بعدی شما باید بگویم که با توجه به تعطیلی مدارس و برخی مشاغل، این روزها شاهد حرکت سیل وسایل نقلیه شخصی به سمت مناطق عملیاتی از 16 اسفندماه به بعد خواهیم بود.

سفر با خودرو به مناطق عملیاتی نسبت به سال های گذشته چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به اینکه هنوز در وضعیت کرونری هستیم رعایت پروتکل های بهداشتی در خودروهای شخصی در این زمینه اهمیت بیشتری دارد، ایمن تر از اتوبوس است، البته خانواده ها نیز باید در هنگام رانندگی استراحت کنند تا از احتمال جلوگیری شود. پیشگیری از حوادث

آیا برنامه ها و خدمات ویژه ای برای زائران در مسیر از ابتدا تا مقصد وجود دارد؟ یا اینکه زائران در زمان رسیدن به مقصد می توانند خدمات دریافت کنند؟

قرارگاه شهید بهشتی قرارگاه سپاه در استان لرستان که نزدیک به استان خوزستان است را هماهنگ کردیم تا خانواده هایی که ممکن است به دلیل خستگی قصد توقف دارند از فضای این قرارگاه برای تفریح ​​استفاده کنند. همچنین از خانواده ها می خواهیم نکات ایمنی را در طول سفر رعایت کنند.

اسکان کاروان ها در مناطق عملیاتی چگونه است؟

سه مکان برای اسکان زائران با خودروهای شخصی وجود دارد. قرارگاه اول در شمال خوزستان در پادگان قدس دسفول، قرارگاه دوم مرکز خوزستان در پادگان شهید حبیب اللهی و قرارگاه سوم در جنوب خوزستان (هورمشهر) در پادگان شهید باکری.

چه برنامه ای برای طرفداران مقصد اندیشیده اید؟

طبق معمول برنامه استقبال در کوه ورودی خوزستان که در پادگان دسفول (مکرول) قرار دارد و این ستاد اسکان زائران را دارد و صبح نیز برنامه بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان هایی مانند فتح را خواهیم داشت. المبین، فکه، یادگار. سیدالشهدا به دیدار کمیل و قتلگاه شهدای فکه می رود. بعدازظهر برای اسکان و صرف شام به پادگان شهید حبیب اللهی (ستاد دوم) می روند. اب. در شب سوم زائران در پادگان شهید باکری (ستاد سوم) اقامت خواهند داشت و شاهد اجرای برنامه نظامی در آنجا خواهند بود. روز بعد برنامه زیارت یادمان کربلای چهار، مسجد جامع خرمشهر و بعدازظهر معراج شهدا از اردوگاه شهید محمودوند و وداع با زائران در کنار شهدای گمنام اجرا می شود.

در صورت استقبال مردم برای بازدید از این مناطق، آیا تمایل لازم برای ارائه خدمات وجود دارد و آیا تمهیداتی در این زمینه وجود دارد؟

آره. ستایش از آن خداست. این در حالی است که برخی استان ها مانند مازندران، کوم، سمنان و مرکزی در شمال خوزستان دارای ربع هستند و با توجه به اینکه آمار سکونتگاه های استانی و ظرفیت آزاد استان ها در اختیار سامانه قرار دارد، در صورت افزایش تعداد زائران، می توانیم. از ظرفیت این استان ها استفاده می کنیم.

اگر نکته ای به عنوان نتیجه گیری دارید بفرمایید.

پیشنهاد ما این است که اگر زائران قصد عزیمت به مناطق عملیاتی را دارند از راه های مشخص شده ثبت نام کنند تا حضورشان در منطقه از نظر اسکان و خوراک مشخص باشد و مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید