امروز عده ای به نام مطالبه مسجد و قرآن را آتش می زنند


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900892

در مراسم افتتاحیه کانون های فرهنگی مسجد کهگیلویه و بویار احمد به شرح ذیل پرداخته شد:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده ای امروز در صحنه اغتشاشات حضور دارند و به نام مطالبه گری مسجد و قرآن را به آتش می کشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، مراسم تکریم و معرفی کانون های فرهنگی مسجد کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام والمسلمین روح الله به سرپرستی مشاور ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان برگزار شد. مساجد کشور در اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله مشاور ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم تکریم و معارفه سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگسراها پتانسیل بی نظیری در کشور هستند و برای استفاده از هنر کشور ابتدا باید از خود و فرصت هایی که از دست داده ایم و فرصت های مهم پیش رو انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر انقلاب اسلامی گفت: دولت شعار بازگرداندن مساجد را سرلوحه کار خود قرار داده است. بعد از چندین دهه متوجه شدیم که مسجد چقدر منحصر به فرد است. با کمک مسجد انقلاب کردیم و از موانع سخت گذشتیم، اما خیلی زود دیگر نیازی به مسجد نداشتیم.» و این فرصت از بین رفت و به این فکر افتادیم که به جای اینکه مسجد و مسجد تنها محل نماز باشد، از محیط های دیگر استفاده کنیم. ، اما تجربه تلخ ثابت کرد که هیچ چیز نمی تواند جای او را بگیرد.

مشاور ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: برای شکل گیری تمدن اسلامی که به دنبال آن هستیم باید ظرفیت مسجد را جدی بگیریم و از آن استفاده کنیم. مساجد مسئولیت محیط های فرهنگی و هنری مساجد را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: همه ما در قبال مسجد وظیفه و مسئولیت داریم، با توجه به تاکید رهبر انقلاب، کانون های فرهنگی هنری باید جدی گرفته شوند، کانون های مساجد جزء لاینفک فرهنگ و ارشاد هستند و باید به راه خود ادامه دهند. .

1405d2af 1246 4301 bd78 74ab6b00469d خبر خاکستری

وی ادامه داد: کانون مساجد نهادی در کنار رهنمودها است، فرهنگ و ارشاد نیز توجه و توجه ویژه ای دارد، هر چه مدیران از کانون ها حمایت کنند موفق تر خواهند بود اما اگر این ارتباط ضعیف شود خیری حاصل نمی شود. نتایج.

وی افزود: در سال های گذشته کارهایی انجام شده اما این یک واقعیت است که در سال های اخیر تغییراتی در بودجه ایجاد شد و شرایط به شدت نامناسب بود، اعتبارات کانون های مساجد تقریبا به صفر رسید.

efec615a a591 4c34 ac3e 172c5ade6739 خبر خاکستری


وظیفه مساجد بسیار سنگین است

درخشان مدیر کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: جایگاه مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد جایگاه ویژه ای در جامعه دارد. بخش بزرگی از شأن فردی و اجتماعی و دینی ما در گرو مسجد بودن و مسجدی بودن است و امروز مسجد اساس تمدن است و این بصیرت مردم است، سازمان زندگی اجتماعی مسلمان است. در پرتو دین و مسجد شکل گرفته است. امروز در خیابان با چالش هایی مواجه هستیم و تعابیر مختلفی بیان می شود، اما واقعیت این است که عده ای امروز در صحنه اغتشاشات حضور دارند و مسجد و قرآن را تخریب می کنند و به نام مطالبه آتش می زنند.

وی افزود: بله، درخواست خوب است، اما افرادی با نام درخواست، اغتشاشات را هدایت می کنند، وظیفه مساجد بسیار سنگین است، یکی از راهبردی ترین ماموریت های ارشاد برخورد با بعد فرهنگی است که در مساجد شکل می گیرد.

0c9b1d55 37ba 4569 8a2c 63b5316a3144 خبر خاکستری

درخشان تصریح کرد: مسجد باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، مهم ترین رسالت مسجد کادرسازی و انجام خوب فعالیت های فرهنگی و هنری است، مردم ما هیچ گاه رابطه ضعیفی با مسجد نداشته اند و اگر هر جا ضعیف است، به دلیل عدم وجود این برنامه ما بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: امروز بزرگترین توصیه ما به مسئول کانون مسجد این است که ضمن نگاه به کارکنان، مسجد را به یک پایگاه فرهنگی و جهادی تبدیل کنند تا بتوانیم جبران کنیم. شکاف هایی که وجود داشت

وی تصریح کرد: در گذشته اتفاقات خوبی افتاد اما قدرت فرهنگی مساجد تا حدودی ضعیف شده است. در گذشته فعالیت کانون‌های مساجد بسیار بیشتر بود، اما در چند سال اخیر کانون‌های مساجد به فعالیت‌های منظم محدود شده‌اند و باید نسبت به گذشته بهتر عمل کرد.»

مدیرکل فرهنگی و رهبری استان گفت: از فعالیت های مسئول سابق کانون های مساجد تقدیر و تشکر می کنم و برای آقای لایقی اصل آرزوی موفقیت دارم و خداوند توفیق تشکیل قرارگاه فرهنگی جهادی را دارد.

d583c458 a421 4efa 9754 d3b8ef2f8b1b خبر خاکستری


مساجد مردم را به سوی خیر و خوشی سوق می دهد

لایقی عسل، مسئول کانون مساجد استان نیز در این جلسه گفت: استان ما چهار فصل است اما مردم ما هم رنگ و صمیمی هستند. این استان 10 درصد منابع جنگلی و آبی دارد و 1880 شهید دارد و مردم ما هم یک دست هستند.

وی ادامه داد: مسجد مکان مقدسی است و کار در این مکان ظرفیت خاصی می خواهد، نزدیک به 100 طرح طراحی کرده ام و رایزنی هایی صورت گرفته است، با در نظر گرفتن قداست مسجد سعی می کنم بتوانم قدمی بردارم.

لعیقی عسل گفت: تنها پایه اسلام از زمان صدر تاکنون با مسجد شکل گرفت، پیامبر جنگ را در مساجد برنامه ریزی کرد، تمام نقاط عطف انقلاب اسلامی نیز توسط مسجد شکل گرفت، در واقع مساجد مردم را به حق هدایت می کنند. جهت. و این سعادت بود.

وی گفت: این موقعیت باید به خوبی برنامه ریزی شود. 1200 مسجد در استان داریم، اما تقریباً 600 مسجد هنوز کانون مسجدی برای تعیین ندارند. اگر مثبت بپذیرم مسئولیت را به عهده خواهم گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید